in

EA is er niet op uit ‘om consumenten te naaien’


Volgens Frank Gibeau van Electronic Arts zijn de ontwikkelaars bij het bedrijf er niet op uit om manieren te bedenken die consumenten “naaien”. In een interview met Kotaku geeft hij wel toe dat EA een aantal keer over de streep is gegaan wat betreft hun relatie met klanten.

“Als je door de hallen van EA’s creatieve teams loopt, als ze (games) aan het maken zijn, dan zitten er niet letterlijk mensen met messen in hun tanden en bandana’s op die manieren aan het bedenken zijn om de consument te naaien”, aldus Gibeau. “Zij beginnen juist met de notie dat ze iets geweldigs willen maken.”

Gibeau spreekt ook over hoe EA in het verleden is omgegaan met klanten. “We ontdekken de grens terwijl we games aan het bouwen zijn. We praten met fans en zij vertellen ons wat de grens is. Soms gaan we daar overheen en dan doen we een stap terug.” Zo vertelt hij dat het bedrijf er bewust voor gekozen heeft om geen grote voordelen toe te kennen aan mensen die via micotransacties items kopen. “Azië staat erom bekend (als continent waar dit wel werkt). Maar in het Westen is het een voorbeeld van wat we nou net niet doen.”

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Nachtlancering WoW: Mists of Pandaria in MediaMarkt Rotterdam

Dashboard Drama