in

InsideGamer Update van Jelle


Beste lezers en lezeressen van InsideGamer,

Via dit artikel wil ik een kleine update geven over hoe het gaat met InsideGamer. Zoals de meesten van jullie weten is er de laatste maanden het één en ander gebeurd op de redactie. Veel van de jongens die vroeger fulltime op kantoor zaten hebben nieuwe uitdagingen gevonden en ook bepaalde freelancers hebben hun vleugels verder gespreid.

Afscheid

Zo wil ik beginnen met een klein dankwoord richting twee freelancers die ons officieel hebben verlaten. De eerste is Wesley Domingos. Wesley is jaren geleden bij ons binnengekomen dankzij zijn werkzaamheden voor Gamesguide Magazine. Zijn expertise op het gebied van racegames viel daarbij gelijk in positieve zin op en vanuit die positie heeft hij een hoop prachtige reviews geschreven. Daarnaast was hij de enige jongen bij InsideGamer die de beschikking had over dance-moves en simpelweg instant coolness. Hij was de gangmaker op menig feestje en we zullen hem dan ook missen.

Datzelfde geldt voor oudgediende Chris Glerum. Nadat hij ooit begon als stagiair en vervolgens een aantal jaar fulltime bij ons heeft gewerkt, besloot de beste jongen een paar jaar geleden weer te gaan studeren. Als filosoof zou hij anders naar de wereld kijken. Op de achtergrond schreef hij nog wel een paar artikelen, maar nu is het echt tijd voor Chris om zijn vleugels uit te slaan. Bijna letterlijk: hij verruilt zijn vertrouwde omgeving voor een groots avontuur. Chris verhuist namelijk naar Frankfurt om daar aan de slag te gaan bij Nintendo Europe. We verwachten dan ook dat meneer Glerum binnen vijftien jaar op de E3 het podium betreedt om te vertellen wat de plannen van Nintendo zijn. Het ga jullie beiden goed en later deze maand staan we nog uitgebreider stil bij jullie vertrek!

Techniek

Een heet hangijzer van de laatste maanden en voor een gedeelte al de afgelopen jaren is de techniek achter onze website. Sinds de lancering van het huidige InsideGamer 4 zijn er een aantal functies die niet werken zoals we willen. Gelukkig zijn er al een groot aantal zichtbare en onzichtbare problemen verholpen, maar we zijn er nog lang niet. Zodoende heb ik een paar weken geleden een topic op het forum geopend met daarin de vraag wat onze vaste bezoekers als beperkingen ervaren.

De feedback daarop was enorm goed en heeft uiteindelijk een uitgebreid document opgeleverd. Het was de bedoeling dat dat snel opgepakt zou worden, maar helaas is dat niet gelukt. Onze techniek wordt tegenwoordig beheerd door het team van Nu.nl, waar het in de maand augustus op dat vlak stil heeft gelegen dankzij vakanties. Met de komst van een nieuwe manager van ons eigen team die dit gaat coördineren willen we ervoor zorgen dat dit alsnog snel wordt opgepakt. Ik hoop hier snel op terug te komen.

Nieuwe manager

Die nieuwe manager heeft natuurlijk ook een naam: Michiel Verheijdt. Ikzelf ken Michiel al meer dan tien jaar. Hij heeft namelijk jaren bij Ubisoft Nederland en vervolgens bij Ubisoft Luxemburg gewerkt. Daar was hij de bewaker van de Tom Clancy-franchise en heeft hij zich bezig gehouden met alle titels die binnen de reeks vallen. Sinds een paar weken zwaait hij hier de scepter, nadat Dimitri Heikamp, zijn voorganger, promotie heeft gemaakt en binnen Sanoma het Kids-cluster runt.

Michiel heeft enorm veel ambitie en dat werkt erg inspirerend voor ons. We zijn erg blij met de plannen die hij heeft en kunnen niet wachten om een deel van die plannen bekend te maken. Ook dat wordt dus vervolgd.

Content

In de tussentijd zitten we natuurlijk niet stil. Zo kondigde ikzelf een tijdje geleden ons video-offensief aan, dat onderdeel is van ons nieuw videoplan. Het idee achter dit plan is dat we er voor willen zorgen dat alle InsideGamer-freelancers in staat worden gesteld om zelf videocontent te maken. Zo ben ik op dit moment druk bezig met wat filmpjes waarbij ik gamebeelden voorzie van commentaar, terwijl Douwe de laatste hand legt aan een aantal videospecials. Tegelijkertijd heeft het olijke duo Rob en Kevin een aantal specials opgenomen, die we de aankomende tijd ook gaan uitzenden.

En dat is nog maar het begin als het aan ons ligt. We willen steeds meer van ‘onze jongens’ in staat stellen zelf leuke en relevante content te maken. Daarbovenop brengen we nog altijd verschillende reportages en items, waarbij we zelf in beeld komen. Zo gaan we volgend weekend waarschijnlijk beginnen met een serie waarbij we jullie een kijkje in het leven van de InsideGamer-redacteuren geven. Daarnaast hebben we natuurlijk de laatste tijd een aantal leuke videoreportages gebracht en we gaan daar vrolijk mee verder. En als klap op de vuurpijl gaan we binnenkort dan eindelijk het eerste seizoen van I Love Gaming opnemen!

Kijken we naar geschreven content, dan zitten we ook op dat gebied ook niet stil. Het lukt ons gelukkig steeds vaker om de review van een nieuwe game op tijd op de site te krijgen (uitzonderingen daargelaten), en we steken meer moeite en energie in het brengen van relevante en vermakelijke achtergrondinformatie. De volgende stap in deze strategie wordt binnen nu en twee weken gezet. Ik hoop daar binnenkort meer informatie over naar buiten te brengen.

Tv-programma

Daar komt nog bij dat we druk zijn met de voorbereidingen van het tweede seizoen van ons tv-programma. Dat pakken we anders aan dan voorheen. We hebben meer ruimte om jullie te laten zien wat er achter de schermen gebeurt en willen content brengen die een stuk boeiender is om te kijken. We gaan minder in de studio staan en meer op locatie items schieten. Zo vliegen we deze week voor een paar dagen naar Tokio; aan de ene kant om de Tokyo Game Show te bezoeken, maar aan de andere kant om items te maken over de manier hoe daar met games om wordt gegaan. Ik heb er in elk geval veel zin in.

En dat geldt eigenlijk voor het hele najaar. We hebben echt een hoop leuke plannen in het vooruitzicht, en hopen jullie nog meer te vermaken en nog meer op de hoogte te stellen van de ontwikkelingen in de game-industrie en achter de schermen. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan kun je altijd een reactie plaatsen of mij een PM sturen. Tot de volgende update!

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

GTA 5 – 100 % Completion

GTA 5 – Vliegfeest