in

Verbeterde framerate PS4-versie GTA 5 door grafische downgrade


Parallax mapping is uit Grand Theft Auto 5 verdwenen waardoor de framerate van de PS4-versie is verbeterd; de Xbox One-versie heeft geen profijt van de downgrade.

GTA 5 is net wat minder mooi geworden door het verwijderen van parallax mapping: oppervlakken zoals de muren en wegen hebben nu minder diepte. Het verwijderen van de techniek zorgt er wel voor dat PS4-bezitters nu een snellere game in huis hebben die minder last heeft van framedrops. Als je de GTA 5 op de Xbox One speelt is de game enkel minder mooi geworden.

Bij de lancering van de game was de framerate op de Xbox One beter dan op de PS4. Door de grafische downgrade is de situatie nu omgedraaid. In onderstaande video kun je de beelden vergelijken: links zie je de game zoals deze werd gelanceerd op de PS4 en rechts zie je de beelden zoals ze nu op je buis verschijnen.

Patch 1.08 zorgde voor een flinke grafische stap terug: parallax mapping verdween, anisotropic texture filtering verminderde, schademodellen werden eenvoudiger en lange afstand pop-in ging achteruit. Rockstar zei dat dit alles een foutje was en riep patch 1.09 in het leven. De patch herstelde veel, maar parallax mapping kwam niet meer terug.

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Battlefield Hardline-guide: de beste wapens en attachments

We zoeken de beste Mortal kombat X-speler