in

Ontdek het ontwikkelproces van de levels in Spelunky


Een video over Spelunky die is geplaatst op de YouTube-pagina van Game Maker’s Toolkit legt het bijzondere ontwikkelproces van Spelunky uit. De maker van de video geeft uitleg over de procedureel ontworpen levels van de roguelike-game.

In de video worden quotes uit het nieuwe boek van Spelunky-bedenker Derek Yu gebruikt om de aparte ontwikkelmanier uit te leggen. Hiernaast worden beelden getoond van de originele versie van Spelunky, die nu de naam Spelunky Classic toegewezen heeft gekregen. Er zijn ook beelden van de remaster te zien. De levels van Spelunky zijn deels willekeurig en deels handmatig geprogrammeerd. Belangrijk in het ontwerp is dat de levels altijd toegankelijk blijven. In de video wordt getoond hoe dit tot stand is gekomen.

Twee jaar geleden verscheen een tool online waarmee gebruikers met eigen ogen kunnen zien hoe een level in Spelunky wordt gegenereerd. Deze lijkt alleen te werken in Google Chrome.

Pc-gebruikers kunnen Spelunky Classic gratis downloaden. De remaster is ook beschikbaar op pc en verder op Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation Vita en PlayStation 4.

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Op verzoek: De vetste GTA-missies

Esmee in Cosplay: Tomocon 2016 – Terug naar de laatste schooldag