in

Dark Messiah of Might & Magic


Dark Messiah Might and Magic is een game die ik op een aantal beurzen heb gezien, maar waar ik eigenlijk nooit tijd voor heb gemaakt. Hier schaam ik me wel een beetje voor, want Dark Messiah liet op al die beurzen zien dat het een game is om rekening mee te houden. Het spel maakt namelijk gebruik van de Source Engine uit Half-Life 2, maar is in tegenstelling tot die game geen shooter. Nee, in Dark Messiah zul je genoeg vijanden vinden om af te slachten, maar guns zul je er niet aantreffen. Zwaarden, dolken, bogen en je magische krachten zul je moeten gebruiken om de game te overleven.

Het eerst wat ik dan ook aan wil kaarten is het vechtsysteem, waarmee ik me best heb vermaakt. Het liefst ging ik tekeer met een groot zwaard, maar van simpelweg hakken is echter geen sprake. In Dark Messiah moet je de aanvallen van de vijanden afslaan, om vervolgens te counteren. Doe je dat niet, dan leg je binnen de kortste keren het loodje, want vooral in het begin is het lastig om aan de broodnodige health potions te komen. Dark Messiah is dan ook best uitdagend te noemen.

Dat is mooi, maar daarnaast heb je ook de Source engine die voor een paar andere positieve punten zorgt. Zo is het mogelijk om vijanden van ravijnen af te schoppen, ze in het vuur te trappen of ze tegen een muur met uitstekende punten te kicken. Kortom, jouw voet is in Dark Messiah van een enorm grote waarde. Misschien is de trapoptie wel iets te goed. Een grote Amerikaanse site heeft het spel bijvoorbeeld helemaal de grond in geboord, omdat zij vonden dat de gameplay nergens meer op slaat als je door middel van trappen elke vijand kunt afmaken. Ik vind dit echter veel te ver gaan. Ik geef toe dat het schoppen iets te krachtig is, maar je kunt hem natuurlijk ook gewoon met mate gebruiken. Ik reken dit Dark Messiah dan ook slechts gedeeltelijk aan.

Irritanter vind ik de vele bugs die je tijdens het spelen tegen komt. Vijanden blijven soms half boven een afgrond zweven als ze dood zijn, ze rennen soms dwars door deuren heen en de animaties van jou aanvallen kloppen niet altijd even goed. Dit is jammerlijk smetje, maar voor de rest is Dark Messiah een visueel zeer aansprekende game. Speciale aanvallen zien er fantastisch uit, lichteffecten zijn om van te smullen en omgevingen zijn zeer gedetailleerd.

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Wii Wii speelsessie

HUB Uitgevers komt met nieuw tijdschrift: GMR