in

Nintendo had werkend 3D-scherm in GBA SP


Tijdens de laatste Iwata Asks-interview van Nintendo liet Iwata zelf een paar interessante feitjes horen. Zo beweert de beste man dat ze in de periode van de Game Boy Advance SP al een werkend 3D-effect in het scherm van de handheld hadden gebouwd zoals bij de aankomende 3DS het geval is. De reden dat het destijds nooit is uitgebracht komt door de lagere resolutie van de GBA SP. De beelden waren daardoor niet geweldig.

Ook vertelt Iwata dat de GameCube al de mogelijkheid had om 3D-beelden te tonen, mits je er een specifieke accessoire op zou aansluiten. Deze accessoire zou nog duurder worden dan de Gamecube zelf omdat de prijs van de benodigde vloeibare kristallen toen nog erg hoog was. Luigi’s Mansion, één van de launchgames van de Gamecube, was zelfs al speelbaar in 3D.

Eerder in het interview deed Iwata een uitspraak over Pikmin. Zo denkt Iwata dat Pikmin “perfect” is voor 3D. Lees hier het volledige interview.

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Laat je Avatar bewegen en praten met Avatar Kinect

Toppers van 2011: Test Drive Unlimited 2