in

‘Slechte resultaat Alpha Protocol lag mede aan communicatie’


Het uitblijvend succes van Alpha Protocol ligt deels aan de slechte communicatie over het spel naar gamers toe. Dat zegt Feargus Urquhart, CEO van ontwikkelaar Obsidian Entertainment in een interview met het Britse tijdschrift Play. Urquhart geeft toe dat de kwaliteit van het spel op bepaalde punten te wensen overlaat. Zo had het cover-systeem beter gekund. “Zou beter geweest zijn zonder cover-systeem, zodat we ons op andere zaken hadden kunnen richten? Er zijn ook zeker dingen die we erg goed gedaan hebben – het hele verhaal, de personages, de vertakkingen.”

De CEO denkt dat het floppen van de game ook deels komt doordat er verkeerde verwachtingen werden geschapen. “Misschien lag het ook niet per se aan wat wij hebben gedaan, maar aan iets buiten het spel. Zoals de presentatie, hoe het werd verkocht of wat de consument werd beloofd. Iets is daar misgegaan. Dus dat is nog een belangrijke les over communicatie.”

Urquhart zegt niet aan een vervolg te werken, maar zou dat best willen. “Om een job zoals deze te doen moet je optimistisch zijn, naar de toekomst kijken en denken: ‘We kunnen beter dan dit’.” Alpha Protocol kwam uit op 28 mei 2010 voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360. De game ontving op recensieverzamelsite Metacritic gemiddelde scores van respectievelijk 72, 64 en 63 uit 100.

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

ArmA 3 vereist quad core-processor om te spelen

Webshop 12Game.com failliet verklaard