in

Star Wars: Episode III Revenge Of The Sith


Zoals de meeste mensen wel weten is ongeveer twee weken geleden de laatste Star Wars film in première gegaan. Star Wars: Episode III Revenge Of The Sith is de titel van deze film, en ook meteen de titel voor de onvermijdelijke game van de film. Star Wars kent een lange historie, aangezien de eerste film al in 1977 in de bioscopen verscheen. George Lucas (de bedenker van Star Wars) heeft een nogal onconventionele manier gevonden om zijn films aan de man te brengen. De eerste drie films heetten namelijk Episode IV, V en VI. Daarna besloot hij om de prequels te maken. In de films die het eerst zijn verschenen kun je zien hoe de rebellen zich op alle mogelijk manieren verzetten tegen Darth Vader en The Galactic Empire. In de films die het laatst zijn verschenen is te zien hoe Darth Vader de persoon is geworden die hij is. Zo vertelt de huidige bioscoopfilm, Episode III, wat Anakin Skywalker precies heeft bewogen met de Dark Side te heulen.

Zoals verwacht kom je in het spel situaties tegen die je ook in de film ziet. Nadat je een level hebt uitgespeeld zul je ook tussenfilmpjes te zien krijgen, die rechtstreeks uit de film zijn gehaald. Als je de film nog niet gezien hebt, en je bent dat nog wel van plan, dan kun je het spel beter nog niet spelen; er zitten in dat geval vrij veel spoilers in.

Er zijn in totaal zestien verschillende missies te spelen, die je afwisselend met Anakin Skywalker of Obi-Wan Kenobi zult moeten voltooien. In het begin van het spel zijn Anakin en Obi-Wan gelijk qua eigenschappen en wapens. Je hebt in het begin een Lightsaber (lichtzwaard) en je kunt de “Force” gebruiken. De Force kun je onder andere gebruiken om vijanden op te tillen en weg te gooien, maar ook om hogere sprongen te maken of bepaalde objecten uit te weg te halen. Naarmate je verder komt kun je punten toekennen aan verschillende soorten aanvallen. Zodra je hiermee een bepaald niveau bereikt hebt leer je iets nieuws op dat gebied. Op deze manier kun je je arsenaal aan aanvals- en verdedigingsbewegingen uitbreiden.

Ongeveer halverwege het spel kom je wat meer leuke bewegingen tegen, maar het is echter wel zo dat de gameplay zich eindeloos blijft herhalen door het gehele spel. Je kunt dan wel meer bewegingen leren, maar feitelijk blijft het achter elkaar op de actieknop drukken om met je lichtzwaard op je vijanden in te hakken en ze uit de weg te duwen. De ontwikkelaars hebben nog getracht om het nog enigszins interessant te houden door de mogelijkheid in te bouwen om je bewegingen uit te breiden, maar helaas heeft dit niet goed uitgepakt. De zestien missies zijn stuk voor stuk vrij makkelijk, en het zal je ongeveer een kwartier tot twintig minuten per missie kosten om ze uit te spelen.

De karakters zijn vrij netjes vormgegeven, en meestal kun je de personages uit de film goed herkennen. Tijdens bepaalde aanvallen bewegen de personages soms nogal houterig waardoor de vaart eruit wordt gehaald. Je komt in het spel in verschillende gebieden waar niet alleen jij aan het vechten bent maar waar er ook nog genoeg gebeurt in de achtergrond. De camera is meestal wel goed te volgen. Op sommige momenten verschuift de camera echter op een zodanige manier, dat je jezelf wel kunt zien maar de vijanden die op jou schieten vallen dan net buiten de camera. Op deze manier is het erg lastig om jezelf te verdedigen. Fans van de filmmuziek van John Williams kunnen trouwens hun hart ophalen, want zijn muziek zal ook door het hele spel heen te horen zijn.

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Ontwikkelaar Super Mario Strikers bekend

Nintendogs verdubbelt verkoop NDS in Japan