in

Mii in Misère II: Het broederschap van Chrisalot


Boeren, burgers en buitenlui! Het stemt me zwaarmoedig u een droevige boodschap te brengen. Voor de tweede keer dit jaar is de koning uit het Mii Park ontvoerd. Ja echt! Nee, ik maak geen geintje! En hij is niet dood. Lang leve de koning dus. NIET de boodschapper neerknallen, Modern Warfare-junkie! Ik ben nog niet uitgepraat.

Ahem. Boeren, burgers en buitenlui! Ik heb een nog veel droevigere boodschap voor u allen. De schobbejakken hebben naast de koning ook de prins én de prinses ontvoerd! Ja, ik weet het, tijd om het hele land door te reizen, StreetPass aan te zetten en een broederschap van dappere helden te verzamelen. Maar wacht nog heel even! Wellicht is er voor dit heldenepos een snelle oplossing die geen StreetPass vereist…

Er is hoop. Een ouderwetse prins op het witte paard. Oké, een witte prins zonder paard, maar desalniettemin een echte held. Een koene krijger gehuld in maagdelijk wit en met een afschrikwekkend hoofddeksel. Hij was één van de sterke strijders die eerder dit jaar in Mii in Misère de koning bevrijdde uit de klauwen van het verschrikkelijke Eindspook. Twee keer zelfs, want hij draagt de kop van het Eindspook als bewijs van bekwaamheid. GerarDOS is helemaal klaar voor zijn Herculestaak. Als er iemand is die Mii in Misère II tot een goed einde kan brengen voor het 3DS-domein van Chrisalot, dan is hij het wel.

Alles tegen een prijs uiteraard. Gelukkig is er gretig gespaard en is de schatkist van Chrisalot goed gevuld met speelmuntjes. Negen speelmuntjes voor ieder kort optreden lijkt een hoge prijs, maar GerarDOS is geen Rihanna die een uur te laat komt op zijn eigen show. En de tegenstand is heftig, zeer heftig. Elke kamer met monsters is veeleisender dan we in Mii in Misère moesten doorstaan. Iemand moet die reis dan ook tweemaal voltooid hebben voordat er aan Mii in Misère II begonnen kan worden. Dat heeft de ervaren rot GerarDOS gedaan, getuige zijn Eindspook-hoofddeksel.

Negen speelmuntjes per keer dus, voor deze held van level 7. Oh, en we mogen ook twee andere oude bekenden uit het Mii Park inhuren, die hem bijstaan in zijn beproeving. Als we niet de straat op willen om via StreetPass een groep helden bijeen te sprokkelen, zullen we het met deze peperdure huurlingen moeten doen. Maar dat hebben we toch zeker wel over voor onze koning, onze prins en – nog veel belangrijker – onze prinses? Bovendien: Chrisalot krijgt talloze gloednieuwe hoofddeksels als beloning voor het verslaan van vijanden, dus het algemeen belang wordt gediend. Geen bezwaren? Dat dacht ik al.

Terwijl GerarDOS fier vooruit staart en zijn witte gewaad afklopt, tast de 3DS-bevolking diep in de buidel. Men levert 41 speelmuntjes in: negen voor level 7 GerarDOS, negen voor level 7 Bart (roodgekleurd, uit Noord-Brabant) en negen voor level 7 Arne (lichtblauw, elke ochtend trouw om half 9 in de trein), plus twee per simpele sidekick om het heldenaantal tot tien aan te vullen.

Boeren, burgers en buitenlui! De helden zijn teruggekeerd, en hoe! Ze hebben de prins bij zich. Oh, gelukkig, de prins is veilig. Chrisalot-zij-dank. Maar waar is de koning, dappere GerarDOS? En – nog veel belangrijker – waar is de prinses?! Wat, meer speelmuntjes nodig?! Jullie hebben tijdens de kruistocht nog eens 40 (!) speelmuntjes extra uitgegeven aan hulpelixers, onder andere voor het terugroepen van drie krijgers, en declareren dat nu als volleerd topbestuurders? Oh, jullie moesten op kruispunten kiezen tussen verschillende routes? En jullie zijn dankzij de vuurmagie van Bart langs de hinderlagen van mummies gekomen? Met de brute kracht van Arne over de geharnaste wachter heen gewalst? GerarDOS heeft zelfs met een andere witte krijger een team gevormd om drastisch in level te stijgen en een gevaarlijke geest in elkaar te timmeren? Waar ging het dan mis?

Terwijl GerarDOS vertelt dat ze moeite hadden met ‘het schild van dag en nacht’, dat er meerdere manschappen sneuvelden door verblindend licht en dat een allesverzengende hitte uiteindelijk iedereen fataal werd, grijpt de 3DS-commune maar weer de portemonnee. Er komt duidelijk veel meer kijken bij deze reddingsreis. Mii in Misère II vergt een investering van veel, heel veel speelmuntjes. Met de donkerblauwe Iwata (jazeker, de enige echte, van level 5), rode Bart en een handvol hulpjes gaat GerarDOS voor een tweede ronde op pad. Kostte slechts 39 speelmuntjes, een koopje.

Hooggeachte Chrisalotianen! Hoor mijn verhaal, en huiver. Het is me gelukt om de prins te bevrijden uit de klauwen van de granieten gigant. Makkelijk was het niet (effe afrekenen: 80 speelmuntjes), maar Bart en een rode rakker toverden een magiecombo tevoorschijn die de gigant grilde. Medium rare, om precies te zijn. Even later verlichtte ikzelf, de Grote GerarDOS de Eerste, een donkere kamer waar niet Damokles, maar twee enge monsters ons opwachtten. Zelf koos ik het hazenpad – dapperheid kent zijn grenzen – maar mijn medestrijders hebben het karweitje geklaard (met de nodige elixers: 48 muntjes, ka-ching). Tot slot hebben we de snode superschobbejak tot pulp geslagen, en ikzelf, de Grote GerarDOS de Eerste van level Zeven, heb de genadeklap uitgedeeld. Alleen toen gebeurde het. Dat grote gore glibberige Eindspook is herrezen uit de dood! Die muts van mij blijkt een Chinese kopie van het hoogste niveau. Het Eindspook leeft, en is sterker dan ooit. Met een spreuk verlaagde hij onze levels, waardoor ik, de Grote GerarDOS de eerste van level Zes, niet langer opgewassen ben tegen zijn macht. Tenzij jullie mij wat extra speelmuntjes geven natuurlijk…

Met hooivorken en ontstoken fakkels wordt GerarDOS Grijpstuyver de Laffe van level Zeven het Mii Park uitgejaagd. Wat een held op sokken, een nietsnut die gaat klagen over het feit dat Mii in Misère II veel uitgebreider, uitdagender en gevarieerder is. De 3DS-bewoners zijn boos, teleurgesteld, verdrietig, bang en blut. Ze kunnen niet meer achter het Eindspook aan zonder eerst muntjes te verdienen, of via StreetPass nieuwe helden te ontmoeten. Het enige dat rest is hopen, hopen dat iemand vrijdagavond in de trein in staat is om dit verhaal aan een happy end te helpen…

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

BioWare maakt Command & Conquer: Generals 2

Toch één PSN-account per PS Vita