in

Metal Gear Solid: The Twin Snakes


Waar koop je nou een GameCube voor? Is het omdat je fan bent van Mario, Samus of Link? Is het omdat de vorm van de console je aanspreekt? Of was het soms de lage prijs? Iedereen heeft een eigen reden om een GameCube wel of niet te kopen. Ikzelf ben sinds november 2003 een gelukkige eigenaar van een paarse GameCube. Gelukkig heb ik hier gecursiveerd omdat de Cube tot nu toe alleen maar stof heeft staan happen. Ik houd niet van Mario, Sonic is waar mijn hart ligt. Zelda heeft me nooit echt getrokken en Metroid speel ik liever zoals het hoort, als platformer op mijn Game Boy Advance. Nee, ik heb mijn Cube gekocht voor Metal Gear Solid: The Twin Snakes. Een GameCube voor een geweldig spel, flitsende tussenfilmpjes en een grote hoeveelheid speelplezier. Metal Gear Solid: The Twin Snakes koop je niet voor je GameCube, je koopt je GameCube voor The Twin Snakes.

Metal Gear Solid: The Twin Snakes is een remake van Metal Gear Solid, dat eind jaren negentig op de PlayStation 1 en later op de PC verscheen. Voor veel gamers was het de eerste keer dat ze kennismaakten met Solid Snake, die daarvoor al een tweetal avonturen op de MSX had beleefd. Het spel werd een grote hit omdat het beschikte over drie elementen. Het spel oogde geweldig, het verhaal was meeslepend en de gameplay was voor die tijd revolutionair. In tegenstelling tot alle andere spellen die in die tijd uitkwamen moest je bij Metal Gear Solid zo min mogelijk vijanden neerschieten en er juist voor zorgen dat je niet gezien werd. Tegenwoordig zien we meer stealth spellen en is het spel niet meer revolutionair te noemen. Gelukkig beschikt The Twin Snakes nog steeds over de twee andere elementen.

The Twin Snakes brengt Solid Snake naar een militaire basis in Alaska. Terroristen hebben deze basis veroverd en dreigen een nucleaire bom af te schieten. Het is aan Snake de taak om contact op te nemen met een hooggeplaatste ambtenaar (de DARPA Chief), die gevangen is genomen, en te onderzoeken of de terroristen daadwerkelijk een bom kunnen afvuren. Dit is slechts de basisinformatie die aan je wordt meegegeven. Hoe verder je in het spel komt, des te meer het verhaal zich ontplooit. Niemand is te vertrouwen, niets is wat het lijkt, kortom: het verhaal blijft boeien tot het eind. Sterker nog, het is één van de beste verhalen ooit.

Het tweede element waar Metal Gear Solid op leunde was de visuele pracht. The Twin Snakes kan natuurlijk niet met PlayStation 1 graphics aan komen zetten en daarom heeft Silicon Knights de grafische engine van Metal Gear Solid 2 gebruikt. Je hebt dus nu het verhaal van Metal Gear Solid met de visuele prachten van Metal Gear Solid 2.

Op één punt weet Metal Gear Solid: The Twin Snakes er zelfs mooier uit te zien dan Metal Gear Solid 2. De tussenfilmpjes van The Twin Snakes zijn van een ongekend hoog niveau. Prachtige animaties, levensechte emoties en superieur camerawerk zorgden ervoor dat ik meerdere malen met mijn bek vol tanden heb gestaan. Vooral de tussenfilmpjes met Snake en Ninja zijn een lust voor het oog.

De engine van Metal Gear Solid 2 zorgt tevens voor een nieuwe dimensie in The Twin Snakes. Je kunt nu namelijk alles vanuit het eerste persoon perspectief (door de ogen van Snake) bekijken. Dit maakt het spel op sommige punten helaas wel erg gemakkelijk. Het uitschakelen van bewakers en camera’s is nu een fluitje van een cent, terwijl je bij het origineel er met veel moeite voorbij kwam.

Voor de mensen die het origineel helemaal hebben gespeeld is deze remake in mijn ogen zeker ook de moeite waard. De verbeterde graphics en een aantal leuke toevoegingen zullen ervoor zorgen dat je met veel plezier een bekende wereld betreedt. Zo is er op het einde een zeer boeiende conversatie tussen Ocelot en een derde die behoorlijk wat opheldert.

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Street Fighter 3: 3rd Strike naar de PlayStation 2

Transport Tycoon Deluxe