in

Postuur acteur Dutch uit Red Dead Redemption 2 zorgde voor problemen


“Ik had het script gelezen en ik moest aan een bar staan, maar ik had het idee om aan een tafel te zitten. Toen de regisseur Rod Edge vroeg waarom ik dat wilde, gaf ik aan dat ik m’n grootte (2 meter lang) wilde gebruiken om indruk te maken, waarop Edge antwoordde dat het personage dat ik speelde niet groot was”, vertelt Davis.

De acteur had er niet bij stilgestaan dat zijn grootte misschien helemaal geen rol speelde. Hij kon er wel om lachen, want hij vertelde grappend dat er animatoren werkten die hem waarschijnlijk hebben vervloekt voor het feit dat ze zijn grootte en stem moesten verwerken in de personage van Dutch.

dutch

De grootte van Davis heeft zelfs voor obstakels gezorgd. Het animatieteam ging zo ver om een dubbelganger in te zetten om scenes precies hetzelfde uit te spelen als Davis, maar in de juiste verhouding. Zo is Brent Werzner ingezet om een scène in een crashende trein precies na te spelen, omdat hij dezelfde lichaamsbouw heeft als Dutch. De trein is twee keer gemaakt. Eentje in de grootte die bij Davis paste en eentje die bij de grootte van Werzner paste. De motion capture heeft zo’n 2000 dagen gekost.

Over dutch’ karakter

Davis liep tijdens de opnames tegen meer aan dan alleen de motion capture. Hij vond het erg moeilijk om een personage te spelen dat in het begin zo zelfverzekerd was en gezien werd als held, terwijl hij later in de game verandert. “Het is hartverscheurend en deprimerend om een personage een jaar lang op zijn hoogtepunt te spelen en dat ineens achteruit te zien gaan. Het is moeilijk een personage, waar je verliefd op bent geworden, ineens blind te maken voor de wereld en hem in een onzekere positie te plaatsen”, aldus Davis

Er kwam sowieso erg veel kijken bij de ontwikkeling van Red Dead Redemption 2. Wat niet vreemd is aangezien het een AAA-game is, maar wat veel mensen niet weten is dat bijvoorbeeld het script van de game zo’n 2000 pagina’s lang is met zo’n 500.000 zinnen. Daarnaast heeft de game ruim duizend acteurs nodig gehad en hebben er in totaal ruim 3000 mensen aan de game gewerkt.

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Tomb Raider-film krijgt een vervolg

Sony blokkeerde overzetten personages naar consoles Destiny 2