De gamereleases van deze feestdagen

Dit zijn de gamereleases van de komende twee weken. Een handig overzichtje waar je meteen kan zien welke games er deze week verschijnen. Op zoek naar een nieuwe game of wordt het voor jou een “oh ja! die krijg ik deze week op de mat!”

Weekreview

Het belooft misschien wel het rustigste weekje te worden van dit jaar. Niet heel gek gezien de feestdagen beginnen. Iedereen zal het buikje rond eten bij vrienden en/of familie. Uitgevers kiezen er daarom vaak voor om geen games uit te brengen rond deze periode. Ook volgende week zullen er niet veel releases zijn. Zó weinig, dat we beide weken hebben gecombineerd voor 1 artikel. Scroll verder naar onderen om de twee games (yup, twee) te vinden in een overzichtje.

Allereerst zal Lacuna morgen verschijnen voor Xbox en PlayStation. Lacuna verscheen eerder dit jaar al voor PC, maar zal nu zijn console debuut maken. Lacuna is een pixelated 2D avontuurgame waarin je een moordzaak moet oplossen. Je speelt als Neil Conrad, een CDI Agent. Tijdens deze futuristische (maar toch in noir-stijl) game moet je bewijs verzamelen en informatie vergaren van mensen waarmee je praat. Daarbij belooft de ontwikkelaar echte vertakkingen in het verhaal en niet het gewoonlijke “He will remember this”. Geen gesprekken die worden herhaald en gameplay die zich op het verhaal focust. Hoewel de game al beschikbaar is op PC, kunnen we vanaf dinsdag genieten van Lacuna vanuit de bank. Precies een week later zal je het ook nog eens in de trein kunnen spelen, want dan is de Switch-release!

Wie Journey heeft gespeeld weet dat je in de game een soort sjaal hebt die steeds langer wordt naarmate je verder komt. De lengte van deze sjaal bepaalt hoe lang je kan vliegen. De makers van de volgende game waren kennelijk erg fan van het idee van een sjaal met krachten en gingen aan de slag. Het resultaat: Scarf. Scarf is een 3D puzzel platformer waarin je een prachtige wereld verkend. In Scarf wordt een metaforisch verhaal verteld over wat het betekent om een held te zijn. Tijdens je avonturen krijg je verschillende uitdagingen en puzzels die je moet overkomen. De ontwikkelaars zeggen dat je in alle rust de pracht en praal van de wereld op eigen houtje kan aanschouwen en ze noemen het ook een slow paced game. Of de gameplay erg vernieuwend is, blijft nog de vraag. Het is in ieder geval zeker dat dit een leuk en vooral heel mooi tussendoortje kan zijn. De game komt helaas alleen uit op PC en Stadia.

Gamereleases overzicht

Dinsdag 21 december

Donderdag 23 december