De gamereleases van deze week

Dit zijn de gamereleases van deze week. Een handig overzichtje waar je meteen kan zien welke games er deze week verschijnen. Op zoek naar een nieuwe game of wordt het voor jou een “oh ja! die krijg ik deze week op de mat!”

Weekreview

De stille weken zijn voorbij. Vanaf deze week wordt het de komende periode lekker druk. Er verschijnen deze week al veel titels, maar één daarvan is toch wel de belangrijkste: Pokémon Legends: Arceus. De nieuwe Pokémon-game komt op vrijdag 28 januari uit voor Nintendo Switch en zal een nieuwe weg inslaan binnen de franchise. Volledig vrij rondlopen met controle over de camera in een wereld waar we alle pokémon in de open wereld kunnen zien. Ook moeten we blijkbaar aanvallen als trainer ontwijken, richten om een pokéball te gooien, en een veranderd gevechtssysteem. Zullen alle nieuwe functies genoeg zijn om de ietwat kale wereld te kunnen vergeten? We gaan het vrijdag meemaken!

Diezelfde dag verschijnt Uncharted: Legacy of Thieves Collection op PS5. De remaster collectie bevat Uncharted 4: A Thief’s End en Uncharted: The Lost Legacy. Naast vloeiende framerates en hogere resoluties zijn er ook andere visuele verbeteringen doorgevoerd. Spelers die een van de twee games in bezit hebben kunnen voor 10 euro een upgrade doen naar de volledige collectie. De Uncharted 4 die inbegrepen zit bij de PS Plus Collection telt niet mee.
Ook leuk is de PS4-release van Circuit Superstars. De game was al beschikbaar op PC en Xbox maar komt nu ook naar PS4. Het is een uitstekende partygame om met een paar vrienden te spelen door de splitscreenmodus voor 4 spelers. De top-down circuit racers is vooral een simpel spelletje wat iedereen makkelijk kan oppakken.

VR krijgt ook een beetje aandacht. Of het wat voor je is, is een andere vraag. Zenith: The Last City is een VR MMO wat een beetje bij Breath of the Wild heeft afgekeken. Naast hoe de trailer überhaupt begint, zijn er elementen zoals zweven, bergen beklimmen, koken aanwezig in de VR-game. De combat ziet er nog wel aardig uit en VR kan altijd wel een titel gebruiken. Al zijn de graphics wel een beetje gedateerd. Tot slot moeten fans van Spelunky (waaronder Monstercrab) opletten. De rogue-like platformer Vagante verschijnt donderdag voor PS4, Xbox One en Switch. Het heeft zeker iets weg van Spelunky maar het lijkt meer combat-elementen te hebben. Oo zijn er classes en andere rpg-elementen. Hou je een beetje van uitdagende platformers die je samen met vrienden online of lokaal kan spelen? Dan is Vagante misschien wel leuk om op te pakken. Check zoals altijd het volledige overzicht van gamereleases hieronder.

Gamereleases overzicht

Dinsdag

Donderdag