De gamereleases van deze week

Dit zijn de gamereleases van deze week. Een handig overzichtje waar je meteen kan zien welke games er deze week verschijnen. Op zoek naar een nieuwe game of wordt het voor jou een “oh ja! die krijg ik deze week op de mat!”

Weekreview

De laatste week van deze geweldige game-maand gaat van start met dé uitbreiding voor Destiny 2: Witch Queen. In deze DLC zullen spelers het eindelijk opnemen tegen de titulaire vijand, de koningin van de Hive Savathun. Naast een epische nieuw verhaal dat plaatsvindt in een nieuwe locatie, kunnen spelers aan de slag met een nieuw crafting-systeem voor het maken van wapens. Ook nieuw zijn de vijanden die light-krachten hebben. Voor het eerst zijn de guardians niet meer de enige met speciale krachten. Tot slot zijn er nieuwe dungeons, gear en wordt de void-klasse herzien van updates.

Maar misschien wel de belangrijkste release van deze week is zonder twijfel Elden Ring op vrijdag. De nieuwe Soulsborne van FromSoftware wordt voor het eerst in de franchise een openwereldgame. In Elden Ring kunnen zes verschillende rijken bezocht worden. Weg daarvan is de gameplay wel out vertrouwd. De bosses en mini-bosses zijn weer lekker pittig, tijdig weg rollen of aanvallen blokkeren zijn van groot belang en zal de game volledig co-op met drie vrienden gespeeld kunnen worden. Door de introductie van een open wereld is er nu ook een kaart waar je locaties op kan markeren. Daar kunnen we nu naartoe reizen op een paard. Tot slot maakt de stealth-gameplay die we kennen van Sekiro ook een terugkomst. Kortom: een compleetpakket!

Tot slot zijn er nog wat kleinere games die deze week verschijnen. Niet heel klein is de horrorgame Martha is Dead. Deze kwam recent nog in het nieuws omdat de PlayStation-versies aangepast moesten worden volgens de ontwikkelaar. Sony was mogelijk niet tevreden met de enge en lugubere kant van de game. De game verschijnt nog steeds op donderdag, maar zal voor de fysieke PlayStation-versies een vertraging oplopen. Grid Legends moet de concurrentie vrijdag aangaan met Elden Ring, dus deze zal voor de meeste mensen onder de radar vliegen.

Gamereleases overzicht

Dinsdag

Woensdag