De gamereleases van deze week

Dit zijn de gamereleases van deze week. Een handig overzichtje waar je meteen kan zien welke games er deze week verschijnen. Op zoek naar een nieuwe game, of heb je er eentje besteld?

Weekreview

Eindelijk wat meer rust. Deze week zijn er minder grote, maar nog steeds wel toffe releases. En dat gebeurt allemaal op donderdag en vrijdag! Donderdag komt er een game dat uiteindelijk een DLC werd. Assassins Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök is een mythologische uitbreiding dat plaatsvind in Svartaflheim. In de uitbreiding kunnen spelers nieuwe krachten gebruiken terwijl ze vechten tegen de monsters van Jotunheim en Muspelheim. De DLC belooft meer dan 30 uur aan gameplay te bieden in een grote, mythische wereld.

Deze is wat obscuurder, maar ziet er leuk uit (en ik ben bevooroordeeld want ik heb een zwak voor dit soort games). Workshop Simulator draait om het restaureren van verschillende voorwerpen. Bijvoorbeeld een koffiemolen uit elkaar schroeven, het roest verwijderen, schuren, en verven. Je kent vast wel van die restauratievideo’s op YouTube. Dat is in principe wat je doet, terwijl er een verhaal wordt verteld over je familie en je grootvader via de voorwerpen die je restaureert. Een keer wat anders dan schieten of icoontjes wegwerken op de map. Je moet ervan houden.

Wél een grote release is WWE 2K22. De nieuwe knok-game is gemaakt op een nieuwe engine en dat zien we terug in de grafische kwaliteit van de game. De sterren zijn allemaal opnieuw in gescand en zijn er visuele verbeteringen en nieuwe camerastandpunten. In de carrière-modus kunnen spelers vrienden en vijanden worden met andere sterren in een vertakkend verhaal gebaseerd op keuzes. Nieuw is MyFACTION-modus. Denk aan FIFA Ultimate Team: speler-kaarten verkrijgen via packs of gameplay en zo een team samenstellen. Tot slot is er een modus waarin spelers de carrière van Rey Mysterio naspelen en biedt de game een robuuste character creation-modus.

Gamereleases overzicht

Donderdag

Vrijdag