De gamereleases van deze week

Dit zijn de gamereleases van deze week. Een handig overzichtje waar je meteen kan zien welke games er deze week verschijnen. Op zoek naar een nieuwe game of wordt het voor jou een “oh ja! die krijg ik deze week op de mat!”

Weekreview

Het is een tamme week in gameland. De grootste releases zijn afgelopen weken uitgekomen, en de volgende komen pas rond februari, de beruchte drukke maand van 2022. Wat deze week vooral opvalt is dat er leuke PC-releases komen met interessante stijltjes. Zo krijgen we op woensdag Rogue Invader. Een 1-bit zwart-wit-game met “moderne” graphics in die stijl. Qua screenshots ziet het er in ieder geval lekker retro uit. Donderdag komt er een co-op game op PC genaamd Trash Sailors. Het lijkt op een combinatie tussen survivalgame The Raft in het stijltje van iets als Don’t Starve. De handgetekende graphics zien er heel stijlvol uit.

Voor de 10 mensen, waaronder mijzelf, die erg genoten hebben van de 2012 RPG Kingdoms of Amalur: Reckoning (of de remaster Re-Reckoning) is er goed (en vreemd) nieuws! Er komt een gloednieuwe DLC uit voor de remaster. Er is weinig bekend over de DLC qua beelden. Het wordt interessant om te zien hoe een DLC van een oude game er in 2021 uit gaat zien. De DLC is inbegrepen voor mensen die de Fatesworn Edition van de remaster hebben. Tot slot komt Among Us naar PlayStation en Xbox. Of je daar nog op zit te wachten is nog de vraag. Voor mij is die hype al een tijdje weg.

The Gunk is een Game Pass-game die je niet wilt missen. Deze game is ontwikkeld door de makers van Steamworld en betreft een prachtige, avontuurlijke game waarin je Rani bestuurt. Een ruimteontdekkingsreiziger die samen met zijn team op een nieuwe planeet belandt. De planeet is geïnfecteerd en het is aan jou de taak om deze planeet “op te schonen”. Dat terwijl er een redelijk persoonlijk verhaal wordt verteld. Maar laten we eerlijk zijn, alleen de stijl en de graphics zijn al genoeg om deze game in ieder geval een kans te geven. Al helemaal als je Game Pass hebt!

Tot slot hebben we nog de unieke, vocale game One Hand Clapping. De game was al uit voor PC maar komt nu naar consoles en Stadia! Voor wie de game niet kent: je bestuurt het spel in principe met je stem. Beetje neuriën of werkelijk zingen, zolang je je beste stem maar gebruikt om verder te komen in de levels. Denk aan de hoogte van je stem gebruiken om de hoogte van het platform voor je te bepalen. Je hebt hiervoor een microfoon nodig. Voor PlayStation en Xbox-spelers zal dit niet een groot probleem zijn. Bij de Switch wordt het nog de vraag hoe dit precies gaat werken.

Gamereleases overzicht

Dinsdag

Woensdag