in

Elden Ring kreeg tijdens E3 meeste media-aandacht


Het rapport combineert eerder gepubliceerde data van platformen als Twitter en Facebook met data van analisten. Daaruit blijkt dat Elden Ring met 23,1 miljoen weergaven de best bekeken trailer uit de E3-week was. De trailer van de game werd door maar liefst 241 kanalen geplaatst op YouTube.

Verder werd FromSoftware’s actie-rpg het vaakst genoemd in de media: 2849 keer. Ook Starfield en Battlefield 2042 kregen veel aandacht: respectievelijk 2525 en 2110 keer.

Zoals eerder onthuld door YouTube werd de Nintendo Direct het vaakst bekeken van alle E3-presentaties. Volgens marktonderzoeker Fancensus bereikte de presentatie 99,9 miljoen mensen omdat deze door 305 kanalen werd uitgezonden op YouTube. Hoe de Twitch-cijfers zich verhouden tot de data is onbekend.

Tot slot maakte Facebook vandaag bekend dat Battlefield 2042 het vaakst werd genoemd op haar platform, gevolgd door Forza Horizon 5 en Starfield.

Elden Ring

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Hideo Kojima: gek of geniaal?

Square Enix werkt aan nieuwe game in Mana-franchise