in

Halo-veteranen blazen nieuw leven in geannuleerde Irak-shooter Six Days in Fallujah


Oorspronkelijk zou Konami de shooter uitgeven, die de slag om Fellujah, Irak in 2004 weer zou geven. De game werd in 2009 echter geannuleerd wegens kritiek van onder andere soldaten en politici op het ‘verheerlijken’ van geweld tijdens de gebeurtenis.

Elf jaar later brengen uitgever Vicuna en ontwikkelaar Highrise de game alsnog uit. Onder andere Jaime Griesemer, lead designer van Halo en Destiny, Marty O’Donnel, audio director en componist voor Halo en Destiny en Jared Noftle, oprichter van Airtight Games, staan aan het roer van de game.

Vicuna benadrukt dat het nauw samenwerkt met mariniers en soldaten om het verhaal authentiek te vertellen. 

“Het is lastig om via neppe mensen die neppe dingen op neppe plekken doen te begrijpen wat oorlog is. Deze generatie bracht net als anderen in de geschiedenis offers en toonde moed in Irak. En nu bieden ze ons een nieuwe manier om een van de belangrijkste evenementen van deze eeuw te begrijpen. Het is tijd om gedateerde stereotypen van wat videogames kunnen zijn te ontkrachten”

Six Days in Fallujah verschijnt in 2021 op pc en consoles. 

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

DICE LA werkt aan Battlefield-game

Post Malone houdt virtueel Pokémon-concert