Door de grote hoeveelheid aan klachten, probeert 2K op Twitter hun klanten bij te staan voor alle problemen en iedereen door te verwijzen naar de klantenservice-pagina om het probleem op te lossen. Dit geeft echter weer veel klachten over de duur van het oplossen van het probleem, aangezien 2K niet de mankracht heeft om alles snel op te lossen.
De problemen komen al bij aankoop van het spel, waaruit blijkt dat extra bonussen die verkrijgbaar waren bij pre-order niet geleverd zijn. Daarnaast loopt het spel snel vast en verliezen mensen hun geld voor aankopen die als gratis worden aangeboden. Mensen gaan voor klachten en oplossingen ook al snel naar het forum van 2K. De ontwikkelaar probeert alles om de problemen op te lossen en iedereen op de hoogte te houden.
Ondertussen zijn al meerdere websites met oplossingen voor de problemen die zijn gegeven.
2K heeft ook het spel laten aanpassen naar aanleiding van de Nederlandse gokwet. 2K heeft de MyTeam-functie aangepast waarmee gamers pakjes kaarten kunnen kopen met willekeurige basketballers voor in een team. Het is niet langer mogelijk om bemachtigde spelers in de game te verhandelen op een virtuele handelsplaats. Wel kunnen gamers nog steeds virtuele pakjes kopen met echt of virtueel geld.