in

Mobielegamemarkt groeit nog nog steeds harder wegens pandemie


Hoewel de markt nog steeds sneller groeit dan voorheen, lijkt de versnelling van de coronapandemie tijdelijk te zijn geweest. Zo daalde de wereldwijde omzetgroei uit mobiele games in augustus 2020 van 39 procent ten opzichte van het jaar ervoor naar zo’n 23 procent.

Sociale games als Among Us, PUBG Mobile en Roblox brachten het meeste geld op. Zo verdiende Roblox Corporation ongeveer 200 dollar aan de mobiele versie van de populaire game, waarmee het de meest succesvolle mobiele game van tijdens de pandemie is. Het enige genre dat in het afgelopen jaar minder geld opleverde, waren strategiegames.

Tot slot verminderde ook de omzet en het aantal downloads van ‘hypercasual games’. Sensory Tower geeft als mogelijke verklaring het verminderde aantal reisbewegingen van de gemiddelde consument.

Het volledige rapport kan worden gedownload op de website van Sensory Tower.

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

CD Projekt Red brengt online Cyberpunk-game niet los uit

Expeditions-update No Man’s Sky nu beschikbaar