Furukawa legt in de briefing uit hoe Nintendo gegroeid is door een breder publiek aan te trekken dan alleen maar gamers. “Games waren vroeger voor een selecte doelgroep. Nu werken we naar een tijdperk toe waarin gamen voor iedereen toegankelijk is,” aldus Furukawa.
Nieuwe game
De Nintendo Switch heeft gezorgd voor een verkoop van 32 miljoen exemplaren en met het uitkomen van Nintendo Switch Online heeft Nintendo ondertussen acht miljoen abonnees die gebruikmaken van de onlinedienst.Recent ging het gerucht dat ook SNES-games worden toegevoegd aan de service.
Ook wordt er gehint naar een nieuwe Nintendo Switch-game voor 2019 ‘waar iedereen blij van wordt’. Een verdere titel of releasedatum is nog niet bekendgemaakt.
themapark en merchandise
Door het merk Nintendo aantrekkelijker te maken voor een groter publiek werkt Nintendo ook aan het eerste themapark van Nintendo. Dit wordt gebouwd binnen het Universal Studios-park in Japan als ‘Super Nintendo World’-gebied. Volgens Nintendo moet dit klaar zijn voor de Olympische Spelen van 2020 in Tokyo. Twee jaar later, in 2022, staat ook de Super Mario Bros.-film op de planning om uit te komen in de bioscoop.
Nintendo opent ook een eerste Nintendo-winkel in Tokyo. Waar de eerste Nintendo-winkel al was geopend in New York en meerdere Pokémon-winkels over de wereld, wordt er nu ook officieel een merchandise-winkel in Japan geopend. “Met deze nieuwe opening van hopen we dat de band tussen Nintendo en de fans nog sterker wordt en blijft groeien,” zei een woordvoerder van het bedrijf.
Vandaag gingen er geruchten dat Nintendo werkt aan een nieuwe, kleinere versie van de Nintendo Switch. Daarentegen liet Nintendo wel eerder deze week werken dat het bedrijf zich voorlopig blijft richten op de verkoop van de originele Switch.