in

Patent duidt mogelijk op slimmere NPC’s in Grand Theft Auto 6


Het betreffende patent, dat draait om “een systeem en methode voor virtuele navigatie in een game-omgeving”, werd door Rockstar-moederbedrijf Take-Two Interactive in oktober vorig jaar al ingevoerd, maar het is pas ontdekt en onder andere op Reddit gedeeld.

Het systeem moet computergestuurde personages, oftewel NPC’s, realistischer laten gedragen. Alle mensen, auto’s en andere voer- en vliegtuigen in een virtuele stad worden door scripts in beweging gehouden. Omdat hier maar gelimiteerde kracht voor beschikbaar is, rijden bijvoorbeeld veel personages even snel op de weg.

Het patent meldt dat de huidige systemen “gebrekkig” zijn en dat een nieuw systeem “een realistische virtuele wereld dat niet gelimiteerd wordt door hardware of software” moet bewerkstelligen. Het patent praat over een systeem dat NPC’s verschillende persoonlijkheden geeft, waardoor ze zich ook allemaal anders gedragen.

Het is daarbij niet duidelijk of de techniek achter het patent daadwerkelijk voor Grand Theft Auto 6 bedoeld is – een game die nog altijd niet officieel is aangekondigd. Hoewel het patent is ingevoerd door Rockstars moederbedrijf Take-Two, worden Rockstar North-tech director David Hynd en AI-lead Simon Parr als “investeerders” genoemd. Rockstar North is de ontwikkelaar van de GTA-reeks.

Grand Theft Auto 5

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Nieuwe game in het PUBG-universum komt volgend jaar uit

Unieke puzzelgame The Pedestrian volgende week naar PS5 en PS4