in

Screenshot Sunday #29

In deze wekelijke post delen en bespreken we games via prachtige, geinige, of simpele screenshots. Wil je ook wat opsturen? Dat mag in de comments of via deze Google Form.

Deze week speelde ik nog wat meer Kena, maar halverwege de week begon ik toch naar andere games te leunen. Waarom? Ik moet het eerlijk zeggen: Ik vind Kena behoorlijk saai. Ja het is een prachtige game maar daar houdt het eigenlijk heel snel op. Het verhaal is ontzettend simpel zonder veel diepgang, en dat alles terwijl je amper wat over Kena zelf weet. Het verhaal begint zonder invulling over wie je bent, wat je doel is. Je bestaat gewoon. Goed, later wordt verteld dat je vader deed wat jij doet, maar daar houdt het ook wel op (tenminste waar ik nu ben). We breken de klaagpost even op met een mooie uitzichtsfoto. 

Goed, waar was ik. Diepgang ja. Ik snak naar diepgang tijdens het spelen van deze game, maar je weet van te voren stiekem al dat het niet gaat komen. Als je bijvoorbeeld je upgrades-pagina opent zie je maar een handjevol abilities. De meesten geven amper nieuwe gameplay, slechts bonussen. Dat is erg jammer want het vechten mist ook diepgang. Elk gevecht speelt een beetje vergelijkbaar af; er is weinig overgelaten aan creativiteit. Daarom begin ik ook steeds minder zin te krijgen om de game af te maken. Het boeit me allemaal niet meer zo; ik heb het wel gezien. Ik ga de game alsnog wel afmaken. Het is een prima game voor een eerste studio, maar een 40 euro game blijft een 40 euro game, en als ik hem als een 40 euro game zou moeten recenseren, kom ik op een 7 of een 7.5 uit.

En dan geef ik nu het podium aan Gourami die ons laat zien hoe je op drie verschillende manieren kan racen! De eerste vorm is natuurlijk de normale racer. Gourami deed dat in de vorm van Hot Wheels: Unleashed. Een game die ik binnenkort ook even naarbinnen hengel, want dat moet volgens de nostalgie. Ook ik heb vroeger de nodige banen in elkaar geprutst dus dit ziet er als vanouds uit. De gameplay ziet er dan ook best lekker uit voor wat ik heb gezien. Mijn laatste Hot Wheels game was Hot Wheels: Turbo Racing voor de PS1! Volgens Gourami is het in ieder geval een heerlijke game “Als ik dan toch een min puntje moet geven, dan is dit de track variatie die wat teveel qua looks op elkaar lijken.”

De tweede vorm van racen is een top-down racer. En daarvoor pakte Gourami de game Gearshifters. “Voor het grote publiek denk ik totaal onbekend, maar je kan het eigenlijk een beetje vergelijken met de good old Spy Hunter game. Hoewel niet op alle vlakken hetzelfde doet de game wel veel aan Spy Hunter herinneren. En overigens is dit helemaal geen slechte game, maar wel ontzettend moeilijk.” Oke oke, misschien is dit niet helemaal een racer, maar je rijdt alsnog in een auto. Ik moest Spy Hunter wel opzoeken gezien ik het niet ken, maar het werd duidelijk waar Gourami z’n liefde voor dergelijke games vandaan heeft.

Een andere vorm van racen is… ehh knikkeren? Super Monkey Ballen! De enige ander knikkergame die ik ken is Marbles on Stream, al hoewel je daar eigenlijk meer kijkt dan werkelijk speelt. Maar Super Monkey Ball heeft geen uitleg nodig. De franchise is ondertussen onderdeel van het meubilair. Je zit in een bal terwijl je verschillende parcours aflegt terwijl je bananen verzamelt. “En kan wel zeggen eindelijk weer een goede Monkey Ball en ouderwets moeilijk.” Dat klinkt goed! Ik kan me de laatste Monkey Ball die ik speelde amper herinneren. Zal wel DS geweest zijn.

En net toen ik dacht dat ik laat bij het feestje was toen ik een paar maanden terug Death Stranding met volle plezier speelde, zie ik nu Jan en alleman de Director’s Cut spelen en dat doet me goed. Naast Jan speelde Erik07 ook deze heerlijke game. Het begint ondertussen bij mij zo erg te borrelen dat ik wellicht nog een Platinum playthrough ga doen. 

“Ik heb de rest van de week niets anders meer gespeeld dan Death Stranding en ik krijg er nog steeds geen genoeg van. Ben lekker op weg met de plat 🙂 Thanks voor de tips! Ook van vorige week. Mijn wereld barst nu van de ziplines haha.” Geen probleem! Ziplines maken je leven erg leuk. De een zou zeggen dat het de plezier van de game verpest. Maar ik heb denk ik het meeste plezier gehaald uit het neerzetten van de ziplines. Dit was soms een hele klus, maar je werd wel direct beloond doordat je de terugweg in de lucht kan nemen. Achterin mijn game was mijn netwerk af en kon ik elke shelter bereiken zonder een stap op de grond te zetten. Dat voelde heel belonend aan want ik denk at ik wel uren heb gespendeerd aan het neerzetten van die krengen. Wees niet bang dat ze kapot gaan, na mijn 70 uur stonden ze er allemaal nog steeds (al gingen de eerste paar wel bijna kapot)

Gezien Erik hard aan het werk is om de plat naarbinnen te hengelen geef ik hem in deze post gewoon nog een tip. Als je namelijk merkt dat de connectie van een shelter niet meer omhoog gaat na een bezorging, dan komt dat omdat je zijn/haar emails niet hebt gelezen. Ja, dat is een mechanic in de game. Iets wat ik héél graag eerder heb willen weten, omdat sommige shelters maar een handjevol mogelijke bestellingen hebben, als je die bestellingen dan voor niks hebt bezorgd, moet je heel lang wachten tot de bestelling opnieuw te doen valt. Kortom: lees altijd je emails, je krijgt ze vaak na het bezorgen. Daarvoor moet je wel in een slaapbunker gaan om de tijd te versnellen. (Prachtige foto trouwens, vind het dragen van zo’n bodybag altijd een heel somber gezicht).

Tot slot hebben we Aprotodon met allereerst weer een foto van Horizon: Zero Dawn! In deze actievolle foto wordt hij achterna gezeten door een Stormbird terwijl hij op een Broadhead(?) rijdt. Een toffe foto, want ik heb zelf nog nooit in zo’n situatie gezeten. Erg gaaf moment dat je hebt vastgelegd!

En ook was hij nog bezig met No Man’s Sky. Ik heb het ondertussen weer links laten liggen voor andere games, maar ik heb hem nog wel geïnstalleerd staan! Deze foto is wel heel interessant, gezien je Aprotodon lekker door de ruimte ziet vliegen. Echter is er een grote (of hele kleine, afhankelijk van de hoek) kwal rond zwemmen..? zweven…? Ik ben erg benieuwd hoe dit kan en wat het is. Misschien is het wel gewoon een bug. Hoe dan ook een leuke, aparte foto!

En dat waren de screenshots van deze week. Volgende week gaan we weekje 30 al weer in, we komen steeds dichter bij jaar 1! Tot dan wens ik iedereen een fijne zondag en alvast veel succes op maandag!

Leuke post? Drop een hartje

Score: 4.3/5 volgens 6 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
17 Reacties
Meest gestemd
Nieuwste Oudste
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
coola
16 dagen geleden

Alhoewel ik al weer bezig ben met Assassin’s Creed Rogue loop ik qua screenshots nog achter dus hierbij wat AC Black Flag screenies
comment image

coola
16 dagen geleden
Antwoord aan  coola

comment image

coola
16 dagen geleden
Antwoord aan  coola

comment image

In de game ziet het er awesome uit. Maar in het echt word je echt niet vrolijk van zulke golven. Ik zat op een groter schip dan de jackdaw en de golven waren iets kleiner, maar ik was echt niet vrolijk op dat moment.

Erik07
Erik07
15 dagen geleden

Thanks! De e-mails las ik gelukkig al vanaf het begin zodra ze binnenkwamen. Ik heb nu het probleem dat ik het maximale aantal ziplines heb bereikt… 🙁

Deze week heb ik Far Cry & Alan Wake gespeeld. Far Cry is weer precies hetzelfde als de vorige games, maar dan mooier. Ik hou ervan.
comment image

Erik07
Erik07
15 dagen geleden
Antwoord aan  Erik07

comment image

Erik07
Erik07
15 dagen geleden
Antwoord aan  Erik07

comment image

Erik07
Erik07
15 dagen geleden
Antwoord aan  Erik07

comment image

Aprotodon
Aprotodon
15 dagen geleden
Antwoord aan  Erik07

Vet screenshot weer hoor, jullie hypen mij flink om in de toekomst aan de slag te gaan met deze game!

Laatst bewerkt 15 dagen geleden door Aprotodon
Gourami
Gourami
16 dagen geleden

Zitten weer hele mooie shots tussen en weer leuk geschreven. Verder maar even 5 hartjes gegeven, want snap niet echt waarom iemand hier 1 hartje op heeft gestemd.

Ik ben overigens zelf een beetje Hot Wheel fanaat of hoe je het ook wilt noemen. Spaar deze wagentjes ook real life.

Screenshots zal ik nog even plaatsten, die heb ik nu niet bij de hand.

Laatst bewerkt 16 dagen geleden door Gourami
Gourami
Gourami
15 dagen geleden
Antwoord aan  LeegBlikjeWater

Ok tsja is gewoon jou mening/kijk erop toch. Sommige kunnen geen begrip tonen voor andersman mening helaas.

Maar goed het is niet anders.

Mijn weekend stond ik het teken van Metroid Dread.

[imgcomment image[/img]

[imgcomment image[/img]

[imgcomment image[/img]

Erg vette game hoor hebben ze er van gemaakt. Ookal blijf ik altijd wel problemen houden en hebben met de trail & error gedeeltes. Ik ben daar zelf nooit zo’n fan van en kan me soms als je er te lang in blijft hangen voor mij persoonlijk een groot irritatie punt wezen.

Maar verder hebben ze een geweldige game ervan gemaakt.

Laatst bewerkt 15 dagen geleden door Gourami
Aprotodon
Aprotodon
16 dagen geleden

‘T is inderdaad een broadhead!

Daarnaast is het dit keer geen bug in NMS. Het perspectief klopt, dit is een ‘Child of Helios’ die je tegen kunt komen in space tijdens een random encounter. Ik ben momenteel bezig met de starbirth questline (daarmee krijg je een alien starship), tijdens die quest kom je ‘m sowieso tegen.

Erik07
Erik07
15 dagen geleden
Antwoord aan  Aprotodon

Klinkt tof! Ik moet echt weer eens verder gaan met die game

IG Q&A: Welke gamefranchise heeft een pauze nodig?

Middag! – Pokémon Legends geen openwereldgame en GTA The Trilogy Remaster