in

Screenshot Sunday #73

Welkom bij Screenshot Sunday, dé wekelijkse post waarin we games bespreken via prachtige, gekke of interessante screenshots. Misschien scoor je wel een nieuwe wallpaper. Meedoen? Plaats een screenshot in de comments of stuur hem in via deze Google Form.

Mijn vingers zijn dan wel nog niet volledig geheeld, maar gamen gaat weer als vanouds. Tijd om weer los te gaan!

Rainking

Een paar dagen geleden kreeg ik een e-mail van Blizzard dat ik was toegelaten tot de beta van World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King Classic. Beetje laat als je het mij vraagt. Morgen gaat de uitbreiding volledig live en zal ik toch weer van deze beta af moeten stappen en een karakter moeten gaan levelen, zoals het hoort. Ik heb maar even een paar level 70 karakters aangemaakt, waaronder deze night elf priest.

Meteen op een hippogryph richting Menthil gestapt…

… want daar gaat de boot naar Howling Fjord, de leukere van de twee starting zones in Northrend.

Denk je op een veilige afstand van een vijand te staan, zodat je even een pizza in de oven kan doen, kom je terug met dit scherm. Grrrrrr…

Een paar weken geleden kwam Steelrising uit, een soulslike die zich in de tijd van koning Louis XVI en Marie-Antoinette afspeelt, waar de vijanden steampunk-achtige automats zijn. Ik heb er de afgelopen week een hele hoop plezier van gehad, maar ik kan me best voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt. Voor een soulslike is het spel namelijk best makkelijk. Er zullen daardoor best wat gamers zijn die een beetje teleurgesteld zijn. En ja, dat snap ik, want een belangrijk onderdeel van dit genre is de uitdaging. Maar ik vermaak me er eerlijk gezegd opperbest mee. De wereld ziet er leuk uit, de vijanden zijn gaaf vorm gegeven en doordat het wat makkelijker is, kom ik ook echt verder in het spel. Ik heb het spel ondertussen uitgespeeld en de meeste bazen gingen in één keer neer. Dat is niet omdat ik zelf zo goed ben, want ook al heb ik best wat soulslikes gespeeld (waarvan ik alleen van Bloodborne de aftiteling heb gezien), met de bazen zou ik de grootste moeite moeten hebben. En dan heb je bij dit spel zelfs nog de optie om het makkelijker te maken, door de damage die je ontvangt aan te passen. Ik denk dat dit spel dan ook erg geschikt is voor mensen die interesse hebben in soulslikes, maar afgeschrikt worden door de moeilijkheidsgraad. Sowieso zijn de standaards elementen aanwezig, zoals lock-on, dodge, ‘bonfires’, enemy respawns, shortcuts en normal en heavy attacks. In tegenstelling tot de meeste varianten, maar net zoals in Elden Ring, kun je in dit spel wel springen. Grappig genoeg maak ik hier weinig gebruik van. Misschien omdat ik ondertussen zo geprogrammeerd ben dat je in soulslikes niet kan springen. Aan de andere kant heb ik er in Elden Ring weer geen moeite mee, want daar storm ik springend op vijanden af. Een andere afwijking is het healing systeem. Aan de ene kant heb je het Estus Flask systeem dat je kunt opwaarderen, wat betekent dat je bij elke ‘bonfire’ een bepaald aantal healing items krijgt, maar er zijn ook nog items die je gewoon kan verzamelen, net als in Bloodborne. Het enige is dat dit geen instant heals zijn, maar items die je langzaam maar zeker healen gedurende een bepaalde tijd. Ik heb nog niet gezien of daar een maximum aantal aan vast zit, maar je kan er in ieder geval zestig van bij je dragen, dus heals-a-plenty! Dat maakt je kansen bij een baas dus best groot. Wat ook anders is, is dat het niet één grote wereld is, maar het is onderverdeeld in levels. Deze kunnen wel weer gigantisch groot zijn, met gebieden waar je later pas kan komen, omdat je er een bepaalde tool voor nodig hebt. Al met al misschien niet de beste soulslike, maar ik vind ‘m hartstikke leuk. Afijn, mini-review over. Tijd voor de screenshots!

Alle automatons zijn vijandelijk, behalve Aegis. Die volgt de bevelen van Marie-Antoinette op.

De kaart van Parijs van eind 18e eeuw ziet er wel mooi uit. Verder komen hier alleen de overige locaties op te staan.

De ‘bonfires’ komen hier in de vorm van vestals, stoelen waarin je ge-upgrade kan worden. Ergens doet het me een beetje aan Dead Space denken. Het past in ieder geval precies in de wereld die je voorgeschoteld wordt.

Aegis going in for the kill!

Kijk, daar hou ik van. Plekken waar je later pas kan komen. Het geeft het allemaal een beetje een MetroidVania vibe.

Dit is toch wel mijn favoriete outfit in het spel.

Blij dat ik aan deze kant van het hek sta.

Coola

Hij had weer eens een mooi stapeltje Coola-style screenshots ingestuurd. Dat betekent dat er weer een hoop polygonen het digitale leven laten. Deze keer zijn het de mongolen in Ghost Of Tsushima die het onderspit moeten delven. Sorry jongens, jullie zijn het verkeerde eiland binnen gevallen.

Bij de eerste screenshot is een overduidelijke glitch te zien. Misschien heeft Jin toch te hard uitgehaald.

Ja, die zag je niet aankomen, he!?

Even pauze. Dat blijkt dus toch te kunnen in de wereld van Coola.

Lavalera

“Als eerste nog een paar screenies van Spiderman Miles: Morales. De platinum is al binnen maar het is zo’n mooie game dat deze er nog bij moesten.”

Gefeliciteerd met de platinum! Top spel en top screenshots.

“Ik had het in ‘Wat spelen we dit weekend?’ al over de volgende game, Ni No Kuni: Wrath Of The White Witch Remastered. Een hele mond vol maar wat een mooie game. Als een soort Pokémon vang je familiars die je voor je kan laten vechten en kan upgraden. Je ziet duidelijk de typische art style van Studio Ghibli er in terug.”

Je zou bijna denken dat het niet veel mooier kan, zeker als je van anime houdt. Ik hoop dat je er voorlopig nog niet mee klaar bent, zodat we er nog wat langer van mogen genieten.

“Het laatste spel is Last Stop. Een verhaal spel in de vorm van Life Is Strange etc met qte events. Je speelt als 3 personen in het spel en uiteindelijk komen alle verhalen samen. Ik ga niet te veel erover vertellen je moet het zelf een keer proberen. Laatste hoofdstuk is een beetje over de top, maar verder een vermakelijk spel.”

Yup, deze herinner ik me ook nog van ‘Wat spelen we dit weekend?’. Vividly. Ik had vorig jaar de kans om ‘m te spelen toen ik nog Gamepass had, maar het is er uiteindelijk nooit van gekomen. Het ziet er wel interessant uit, dus mogelijk waag ik me er nog eens aan.

En zoals ik al bij ‘Wat spelen we dit weekend?’ schreef, elke keer als ik de titel van dit spel zie, blijft het liedje Last Stop: This Town van Eels weer een tijd in mijn hoofd hangen. Maar waarom zou ik enkel mezelf pijnigen, als ik jullie ook mee de afgrond in kan sleuren? Yer welcome!

En dat was ‘m voor nummer 73. Lekker veel input deze week, waarvoor mijn hartelijkste dank. Ook erg veel variatie in de spellen, dat is ook heel mooi om te zien. Zie je ook graag veel variatie? Maak dan een paar screenshots en plaats ze in de comments of stuur ze in via de Google Form.

Wist je dat…?

Een heleboel fans van Ghost Of Tsushima via een crowdfunding hebben bijgedragen aan de wederopbouw van een Torii gate op het echte eiland?

Leuke post? Drop een hartje

Score: 5/5 volgens 1 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
9 Reacties
Meest gestemd
Nieuwste Oudste
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Lavalera
2 maanden geleden

Mooie screenshots zo weer! Je hebt mijn interesse in Steelrising in ieder geval gewekt vind de art style al wel mooi, maar als die dan ook nog een keer te doen is qua moeilijkheid dan staat die zeker op mijn radar nu. Alleen even lijken wanneer de komende maanden wordt het druk met releases dus dat zal nog wel ff duren.
Ghost of Tsushima blijft echt een geweldig spel, heb hem dit jaar gespeeld en je voelt je elk moment als Jin Sakai als je het speelt. De mooie grote open wereld en de brute gevechten tegen de mongolen echt top.

Ni no Kuni ben ik voorlopig nog neit klaar mee, het is een typische Old school jrpg waar je echt stukken moet grinden voor je verder gaat anders heb je van die spikes in moeilijkheid. Want ook al ziet het spel er schattig uit het kan best moeilijk zijn als je er te snel door heen wil haha.
Last stop heb ik inmiddels ook de platinum voor, het is een erg kort spel, onder de 10 uur voor de plat dus ik zal je daar niet meer mee lastig vallen haha. Daarvoor ik de plaats speel ik Atelier Ryza: Ever darkness and the hideout (wat is dat toch met Japanners en mega titles voor games lol) en omdat ik 2 chill jrpg speel ben ik ook maar weer aan Saints row 4 begonnen als afwisseling voor de over de top fun en actie. Volgende week meer daar over.

BTW vind je hoe ik het aanlever prima of heb je liever per spel of foto apart Rob?

Lavalera
2 maanden geleden
Antwoord aan  Rainking

Ik vind action rpgs in principe geweldig, het is vaak het uitdagende dat me tegen houdt om souls games te spelen. Ik heb eerder dit jaar ook Final Fantasy origins gespeeld van Team Ninja maar dan met difficulty slider, maar als die echt zo kort is wacht ik wel op een sale of dat die op een eventuele service komt.

OK fijn dat het zo goed is. Ik doe mijn best om vaker mee te doen met de screenies maar vergeet nog wel eens wat dus beloof niets haha

RuanMoleman
2 maanden geleden

Steelrising ziet er echt nice uit. Fijne plaatjes man!
Ik had screenshots beloofd vorige week, maar door drukte weer eens vergeten. Yay!
Daarom deze week een lading screenshots uit Cyberpunk 2077 met als thema: De dames van Night City. Gewoon omdat ze awesome zijn. Volgende week wordt het thema: Night City zelf. Dus paar shots van de omgevingen.

We beginnen met: Judy!

comment image

comment image

Laatst bewerkt 2 maanden geleden door RuanMoleman
RuanMoleman
2 maanden geleden
Antwoord aan  RuanMoleman

We gaan verder met Claire. Ik deed haar missies eigenlijk relatief vroeg in de game al, dus ik was in de veronderstelling dat ze een belangrijk personage was. Hoewel ze zeker een substantiële arc had, was ze al snel weer slechts een bartender in Afterlife. Desalniettemin geen dame die zich snel laat kennen!

comment image

comment image

RuanMoleman
2 maanden geleden
Antwoord aan  RuanMoleman

Zeker niet te vergeten: Panam! Ik heb van vrienden begrepen dat je meer optrekt met Panam als je een mannelijk personage speelt. Ik durf het niet te bevestigen omdat ik nog een tweede playthrough moet spelen, maar ik heb zeker veel tijd gespendeerd met Panam tijdens de vele missies rond haar en haar nomad-familie. Daarom lekker toepasselijk twee foto’s met een nomadisch achtergrond.

comment image

comment image

RuanMoleman
2 maanden geleden
Antwoord aan  RuanMoleman

Verder probeer ik ook graag minder belangrijke personages, dan wel niet gehele NPC’s vast te leggen. Mits het kan. Deze foto’s waren wat later in de game, toen ik de photomode wat beter doorkreeg. Zo hebben we deze oude dame – die wel quests geeft – die laat zien dat je haar niet boos wilt hebben. Het duurde wel even om mijn personage goed naast de npc naast me te zetten, zodat ik de camera tussen ons door kon laten kijken. Om de aandacht extra op haar te leggen heb ik een extra smal frame gekozen.

comment image

RuanMoleman
2 maanden geleden
Antwoord aan  RuanMoleman

Als we het over échte npc’s hebben, komen we bij deze twee shots uit. Ik wilde een keer een verticale foto maken, zodat ik de npc van top tot teen kon vast leggen. Toen ik deze unieke dame zag staan voor een lichtmuur, moest ik mijn kans grijpen.

comment image

De volgende was iets beter gelukt. Dit is niet helemaal een random npc. Ze had iets meer voice-lines doordat ze in een sidequest voorkwam. Ze stond nogal stoer te roken en ik vond het licht van de automaat achter haar een mooi effect geven. Helaas verdween de sigaret op wonderbaarlijke wijze in photomode, dus haar arm doet nu eigenlijk niks.
En ja, ik heb misschien een beetje valsgespeeld. Ik heb de foto nabewerkt. Ik heb het voor en na effect onder elkaar gezet.

comment image

comment image

I.G Q&A: Welke dame in een game is het meest badass?

Musical Monday: Harrie Jekkers – Mijn Ikken