Welkom bij Screenshot Sunday, dé wekelijkse post waarin we games bespreken via prachtige, gekke of interessante screenshots. Misschien scoor je wel een nieuwe wallpaper. Meedoen? Plaats een screenshot in de comments of stuur hem in via deze Google Form.
Bijna elke week vraag ik mezelf af met wat voor screenshots ik moet gaan komen. Sowieso probeer ik er altijd wat variatie in te houden, waardoor ik meestal niet meer dan hooguit vier edities achter elkaar foto’s van hetzelfde spel plaats. Vaak heb ik vantevoren al wel een ideetje, maar het is niet iets dat ik dan al ruimschoots heb uitgestippeld, enkele uitzonderingen daargelaten. Voor vandaag had ik nog helemaal niets gepland staan, maar toen las ik een paar dagen geleden dat er vier nieuwe demo’s op de PlayStation Store stonden, waaronder Forspoken. Proberen kan nooit kwaad. En hé, mocht er per ongeluk iets screenshotwaardigs tussen zitten…
Rainking
Tijdens The Game Awards werd er een nieuwe trailer getoond van Forspoken. In die trailer werd vermeld dat er een demo van het spel te downloaden was op de PlayStation Store. Die heb ik meteen binnen gehengeld, maar gisteravond had ik eigenlijk pas echt even de tijd om ‘m te spelen. Het ziet er best tof uit, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Sowieso wil ik de demo nog minstens één keer doorspelen om te kijken of het dan wat meer klikt. Dat is me wel eens vaker gebeurd.
De eerste twee foto’s zijn nog van de opening cinematic.
Binnen no-time ontdekte ik dat er een photo mode in zat. Daar moest gebruik van gemaakt worden. Ongeveer de helft van mijn foto’s zijn daarmee gemaakt.
Ze hebben Nagrand wel mooi opgepoetst, zeg.
Shinkuuuuuuuuuu hadoken!
Nagellak sets bevatten buffs enzo. Erg origineel.
Superhero landing!
Athia Fried Harpy. Yummaaaaaaaayyy!
Lopen op het water, zonlicht zien voor dag en dauw…
Hallo, spreek ik met de Nova Corps? Ik heb jullie hulp nodig.
Vrijdagmiddag kwam ik er dus achter dat Forspoken niet de enige nieuwe demo was. Er waren er nóg drie. Het spel waar ik de minste interesse in had, was Bramble: The Mountain King. Grappig genoeg heb ik juist die als eerste opgestart en uitgespeeld. Het is een indie spel met wat platform- en puzzelwerk. Vreemd genoeg was ik wel aangenaam verrast. Het zou me niet verbazen als ik deze toch een keer zou aanschaffen. Zeker niet verkeerd.
Whoa!!! Heftige kleuren!
En het was nu net nog zo kleurrijk…
Eh, swipe left?
Dit weekend kon je weer eens gratis online spelen op de PlayStation. Ik ben voornamelijk een single player speler, dus ik heb niet constant PlayStation Plus. Het gebeurt wel eens, maar dat is sporadisch. Zo af en toe kun je gratis online spelen op de consoles van Sony en dan vind ik het leuk om even wat Street Fighter V matches te spelen. Mijn go-to character is Cammy, de britse killer bee. Ik vind haar moveset erg gaaf. Ze doet veel met kicks en dat vind ik juist leuk. Ik ben dan ook blij dat ze weer terug komt in Street Fighter 6. Het enige jammere vind ik alleen dat je niet gewoon een karakter kan kiezen voordat het gevecht begint, maar dat je een favoriete vechter moet kiezen, waar je daarna automatisch mee speelt. Afijn, ik heb dus constant met Cammy gespeeld en iets van tien tot vijftien potjes gespeeld. Daarvan heb ik er maar twee verloren, wat erg goed is voor mijn doen. Sommige waren erg makkelijk om te verslaan, maar er zaten er ook een paar tussen waar ik wat meer mijn best voor moest doen. Daarvan winnen voelde dan ook een stuk beter.
Deze eerste is nog van een single player oefenpotje.
Chun-Li krijgt alle hoeken van de practice room te zien.
Wie heeft er nou geen hekel aan deze gemaskerde kop?
Coming through!
Vega kickt mijn butt bigtime en eindigt met een toffe finisher.
Meneer Ryu? Gaan we nog vechten?
Als er iemand een knietje verdient, dan ben jij het wel.
Juri heeft klappies in het vooruitzicht, ghehehe.
Lavalera
Zit ik vanmorgen lekker op mijn gemak uit te zoeken welke foto’s ik wil gebruiken voor de Screenshot Sunday van vandaag, krijg ik opeens een wagonlading foto’s binnen op het Google Form.
“Na het uitspelen van Persona is er nu meer tijd voor de space jrpg Star Ocean: The Divine Force. De combat doet heel erg denken aan het fantastische Tales of Arise. Met action points en het vrij switchen tussen de characters. Het spel is wel redelijk budget wat je kan zien aan de graphics. Maar toch is het niet vervelend om naar te kijken en speelt het lekker weg.”
De vergelijking met Tales Of Arise klinkt goed. Die was erg gaaf, dus ik begrijp wel dat je je ermee vermaakt. Aan de foto’s te zien is het wel een waar waifu festijn.
Ik krijg opeens een flashback naar Final Fantasy X.
Nee, daar trap ik niet nóg een keer in, lol.
“Vrijdag heb ik de demo van Forspoken gespeeld. Echt een prachtige game. Na het spelen van de demo ben ik hoopvol dat het spel wel echt leuk gaat worden. Het is van dezelfde studio als ffxv dus mijn hoop was laag. Maar de pracht van de wereld en het diverse vecht systeem gecombineerd met het parcours doen de interesse wel pieken bij mij. Wie weet een dag 1.”
Mooi dat je door de demo enthousiast bent geworden. Het ziet er zeker mooi uit. Ik hoop dat ik het nog net wat leuker ga vinden voordat het spel uitkomt.
Zo, die gooit écht de fik d’rin.
Het is een heel mooi spel om te zien.
Frey lijkt me wel een tof karakter, maar ze kijkt altijd zo slaperig.
“Verder ben ik begonnen aan Soul Hackers 2. Weer een Atlus spel. Nadat ik persona had uitgespeeld wou ik graag meer van hun spelen en toevallig was Soul hackers 2 in de aanbieding. Het spel is vooral het dungeon crawling principe wat persona ook heeft, maar er is veel minder nadruk op de sociale banden. Het vechten met demons is echter bijna hetzelfde als met Personas, wat absoluut niet erg is. De art style is neon flashy. De hoofrol speler Ringo is een Aion zoals het heet. Een ai die simpel gezegd de wereld wil redden. Verder ga ik er niet teveel over vertellen dan worden het spoilers.”
Dit lijkt me echt een supervaag spel en dat kan juist erg goed uitpakken. Ziet er bizar uit allemaal. Dat betekent meer screenshots de komende weken, waarschijnlijk.
Alright, Mr. DeMille, I’m ready for my close-up.
Yup, weer lekker vaag.
Zo’n karakter had ik dan weer helemaal niet verwacht, hahaha.
Die heeft een verkeerde afslag genomen en is in Night City beland.
Yup, zo ken ik de japanners weer.
En dan zijn er nog mensen die niet van vis houden.
Rpenning
Ik had daarstraks een vriend aan de telefoon. Die vroeg hoe mijn dag was. Hij weet dat ik elke zondag (met uitzondering van zondagen waarop je niet kan inloggen, ghehehe) een Screenshot Sunday plaats. Ik vertelde hem dat, ondanks dat er maar één persoon foto’s had ingestuurd, deze editie een hele hoop screenshots bevat. Ook zei ik dat ik nog even wilde wachten met het plaatsen van het artikel, omdat er weleens iemand wat later op de dag nog wat foto’s instuurt. Tijdens het gesprek had ik het Google Form op één van de schermen openstaan en niet lang nadat ik het tegen hem zei, zag ik de teller opeens omhoog springen. Rpenning strikes again!
“Biomutant. Ik was erg benieuwd naar deze game maar ik had hem niet gekocht door alle reviews die zeiden dat hij erg eentonig was. En daar was geen woord aan gelogen haha. Ondanks dat is het wel leuk om te spelen maar vooral om de wereld te ontdekken. Ik heb dus ook al snel de missies genegeerd en gewoon lekker verkennen en ontdekken.”
Ik heb er een paar maanden geleden een stukje van gespeeld. Het leek me inderdaad geen hoogvlieger, maar voor niet al teveel geld wil ik die best nog een keer aanschaffen.
Hahaha, wat een geweldige mount.
What’s your poison?
En dat was ‘m voor nummer 83. Deze week ging we óver de ZEVENTIG screenshots! Een nieuw record. En meer is niet per definitie beter, maar dan valt er wel van alles te zien, dus daar zeg ik geen ‘nee’ tegen. Ben jij ook geen fan van ‘nee’? Stuur je in-game foto’s dan deze kant op. Tot de volgende!
Oh, van de volgende gesproken… Volgende week zondag ben ik waarschijnlijk een flink gedeelte van de dag van huis en daarom zal die editie vroeg in de ochtend verschijnen. Mocht je dus wat in willen sturen, dan is zaterdagavond de deadline. Just so you know.
Wist je dat…?
De originele Star Ocean op de Super Famicom was uitgerust met een speciale chip om de grote hoeveelheid aan data te comprimeren?
Je had iets meer tijd besteed aan het plaatjes schieten in Forspoken zo te zien haha. Ik was aardig snel door de Demo aan het rossen en vergat nog wel eens een screenie te maken. Gelukkig heb jij ze volop gemaakt haha.
Star Ocean 6 voelt qua combat wel als Tales of Arise, maar is op alle punten wel meer budget dan die “klassieker” en haalt het qua kwaliteit er ook niet echt bij. Wou de overeenkomst meer benoemen zodat mensen een beetje een idee hadden van hoe de gameplay is.
Soul Hackers leek mij in het begin ook een erg vaag spel. Voor het uit kwam had ik werkelijk waar geen idee wat voor type spel het nou was. Na het spelen van Persona werd mij alles wel een stuk duidelijker. Het is uiteindelijk niet zo heel vaag. Het is een Dungeon crawler. De gevechten doe je met demons (die net als personas zijn). Die demons kan je verkrijgen door ze te verslaan en samen te voegen. Bij het fusen kan je kiezen welke skills mee gaan. Zo kan je een divers aanbod aan demons creeeren om te tegenstanders te verslaan. Die zijn allemaal zwak tegen minstens 1 element. En daarom heen heb je dan het verhaal van het spel. Dus als je er eenmaal in zit is het minder vaag dan je denkt. Maar dat kan ook omdat ik net uit P5R kom en het dus al een beetje gewend ben haha.
Verder vind ik het een mooie afwisselend batch van games. Vind ik altijd mooi om te zien.
heb in de agenda een puntje gemaakt om je zaterdag de screenies te sturen. Hopelijk lukt dat allemaal,. heb wat dingetjes te doen van het weekend.
Ik heb Hardspace: Shipbreaker gecheckt. Hij staat op Game Pass en het leek me wel wat. In principe vlieg je in de ruimte rond op een station waar je ruimteschepen uit elkaar haalt. That’s it. Dat is de game. Je snijdt met verschillende tools je ruimteschip in letterlijke stukjes en sorteert die in… nou.. gigantische afvalbakken, als het ware.
Apparatuur bij apparatuur, metaal bij metaal, en grofvuil bij grofvuil, ofzo. Hoewel het erg ontspannend was om te spelen, doet het niet veel nieuws gedurende de eerste paar uren. Het is duidelijk dat je het principe voornamelijk herhaalt. Als jij nou graag een schip uit elkaar wilt halen en diens stukken wilt sorteren, dan is deze game echt iets voor jou.
Ondanks het plezier wist het me niet voor een 2e sessie te grijpen. Dus ben ik Somerville gaan checken op Game Pass. Dit is de eerste game van ontwikkelaar Jumpship, dat is opgericht door de co-oprichter van Playdead – die we weer kennen van Inside en Limbo.
Ook deze game voelt als een spirituele opvolger van Inside, met veel sidescrolling in mooie stylistische gebieden.