in , ,

Stelling van de week: Ik zou best een fooi willen geven na afloop van een game

Eerder deze week kwam er een tweet van voormalig Blizzard-baas Mike Ybarra in het nieuws. Hij stelde dat hij soms na afloop van een game best een fooi zou willen geven aan de ontwikkelaars, omdat hij een game zo goed vindt. 

De stelling van de week luidt: Ik zou best een fooi willen geven na afloop van een game. 

Leuke post? Drop een hartje

Score: 5/5 volgens 3 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
11 Reacties
Meest gestemd
Nieuwste Oudste
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Lavalera
1 maand geleden
Antwoord aan  Luigi1985

Misschien dat ik je comment niet begrijp of wat mis, maar wat heeft de staat van de industrie met deze stelling te maken? Het is niet de industrie die dit van je vraagt. Het is iemand die aangeeft dat hij soms een game zo goed vindt dat hij aan het einde het idee heeft het goedkoop gekregen te hebben en daardoor graag nog een fooi te willen geven omdat hij de game zo goed vind. Ik snap even de link niet met de staat van de industrie

Lavalera
1 maand geleden
Antwoord aan  Luigi1985

Geeft niets 🙂 ik zat het te lezen gisterenavond en kreeg even een error in mijn hoofd, snapte de link al niet hahaha.

Ruaidri1981
Ruaidri1981
1 maand geleden

Ik zie het fooi systeem niet. Hetzelfde met DLC, koop het nooit.

Ik denk dat games kleiner moeten. Kunnen ze de ontwikkeltijd halveren en dan sneller de investeringen terug verdienen. Als ik naar gehaalde prestaties kijk in games, zie ik vaak dat maar 5 tot 10% enigszins ver komt in een game. Waarom dan zoveel maken in een game als er toch nauwelijks iemand komt?

Lavalera
1 maand geleden
Antwoord aan  Ruaidri1981

Als iemand die enorm houdt van lange games zal ik daar verre van blij mee zijn. Er zijn al meer dan genoeg kortere games waar als je daar van houdt je prima mee kan vermaken. Net zoals dat er nog altijd vele malen meer lineaire games zijn dan open wereld spellen. Als iemand die juist van dit soort grote open wereld spellen houd kan ik je vertellen dat dat soort spellen in een enorme minderheid is.

Ik vind het altijd jammer als mensen vergeten dat er mensen zijn die wel van lange open wereld spellen houden en voor alle soorten spellen moet er ruimte zijn in mij beleving, zowel korte lineaire als grote open wereld spellen, waar dus ook genoeg fans van zijn.

Ruaidri1981
Ruaidri1981
1 maand geleden
Antwoord aan  Lavalera

Mijn reactie was voornamelijk over de weinig winstgevendheid van games, gezien de vele ontslagen.
Daarnaast vind ik wachten op sommige games meer dan 10 jaar ook geen goede ontwikkeling. Dan speel ik liever elke 3 jaar een iets kortere game in een serie die ik leuk vind, dan eens in de 10 jaar een wat langere game.

Lavalera
1 maand geleden

Ah ja moderne media. Laten we lekker een ragebait clicky click titel maken en dan maar proberen om zoveel mogelijk fanboys over de zeik te helpen. Na de compleet uit zijn verband gerukte uitspraken van de Ubisoft directeur een paar maand terug ( de mensen die het interview zelf hebben gezien weten wat deze man daadwerkelijk gezegd heeft) hebben we nu weer de media die dit vertaald als: Bedrijven willen fooien zien van spelers. Tja echt nieuws levert geen clicks meer op he..

Anyways over de stelling. Ik ben het er wel degelijk mee eens. Als ik bijvoorbeeld even een game pak als Baldurs Gate 3 of the Like a Dragon games. Zulke goede games tjokvol content dat als je de aftiteling ziet je denkt wow dit is het geld dubbel en dwars waard. Dat je bijna het idee hebt dat je game wel erg goedkoop hebt gekregen voor wat je er voor krijgt. Dus in zon situatie kan ik me de uitspraak van Mike Ybarra ook heel goed snappen. Zeker aangezien deze man Amerikaan is en daar een fooi geven heel normaal is in tegenstelling tot Nederland. Hier zit fooi un restaurants bijv bij de prijs in in Amerika bestaat het salaris van serveersters bijv grotendeels uit fooien. Stuk Amerikaanse cultuur en dus nog beter te begrijpen zijn opmerking vanuit dat oogpunt

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Lavalera
Lavalera
1 maand geleden
Antwoord aan  Luigi1985

Ja het is bij mij ook een beetje de frustratie dat moderne media graag 1 zinnetje pakken daar een vergrootglas opleggen en dan dat ontzettend opblazen voor de clicks en dan krijg je soms dat dit soort onschuldige tweets in de gamemedia komen terwijl in mijn ogen dit een doornormale opmerking is van iemand die gamed, maar omdat het toevallig de voormalig directeur van Blizzard is moet het opgeblazen worden. Daarom vind ik altijd steeds minder leuk om gamenieuws te lezen ne probeer ik dat soort artikelen maar over te slaan. Ik snap inderdaad dat jij hem meer algemeen bedoelde 🙂 het was alleen dat ik even de frustratie kwijt wou over dat dit soort tweets uberhaupt behandeld worden op een nieuws site.

Ik ben het verder helemaal met je eens! Ik pak zelf ook altijd Spiderman 2 en Like a Dragon Infinite Wealth als voorbeelden. Spiderman 2 blijkt 300 miljoen gekost te hebben (waarvan de helft aan marketing) en is een game van 25 uur voor 80 euro. En Like a Dragon is een stuk goedkoper (weer zo niet hoeveel precies) en is een game waar ik 120 uur in gespendeerd heb voor 70 euro. Aan het einde van Spiderman had ik het idee: “ok is dit alles?” aan het einde van Like a Dragon IW dacht ik: “Wow wat een content voor deze prijs!. Daarom vind ik het al goed dat bijvoorbeeld Alan Wake 2 en AC mirage al maar voor 50 euro op de markt kwamen omdat het “kortere” games waren.

En het is daarnaast ook wat je zegt dat met name westerse AAA studios games teveel opblazen tegenwoordig. Ze duren te lang om te maken en worden te duur. Ik kom dan wederom terug op de Japanse game studios die voor een fractie en met veel hoger volume een game eruit weten te persen. Die games zijn dan technisch en grafisch misschien wel minder hoogstaand maar kwalitatief net zo goed. Ik denk als ze al proberen om minder een push te doen naar grafisch alleen maar beter en technisch nog mooier en groter er net zulke goede games uit komen die niet altijd maar kapot zijn op launch en ook weer iets omlaag kunnen qua prijs 🙂

Ruaidri1981
Ruaidri1981
1 maand geleden
Antwoord aan  Luigi1985

Ik herinner nog dat ik double dragon 3 kocht voor 150 gulden. Ik was toen 11. Dus dat was 1992. Gezien de inflatie sinds toen zou €150 voor nieuwe games niet onrealistisch zijn.

Screenshot Sunday #151

Het zijn de kleine dingen die het doen in Dave the Diver