in ,

Top 5 verwachtingen voor Tears of the Kingdom voordat ik het speel.

       

Tears of the kingdom is voor mij de meest geanticipeerde game van het jaar. En omdat het spel over een paar dagen uitkomt, leek het mij een goed idee om een lijstje samen te stellen over de aspecten van de game waar ik het meest naar uitkijk in deze aankomende Zelda-game.

5: De nieuwe vaardigheden die Link heeft.

De vier vaardigheden die Nintendo tot nu toe heeft laten zien in de video van Aonuma zijn ieders zeer nuttig en behulpzaam. De belangrijkste en waarschijnlijk ook leukste vaardigheid om te gebruiken is ultrahand, met ultrahand kun je dingen oppakken net zoals met magnesis in Breath of the Wild, alleen is het niet gelimiteerd aan metalen objecten. Voorwerpen die je oppakt kun je aan elkaar vastlijmen zodat je er voertuigen mee kunt maken denk bijvoorbeeld aan boten, auto’s en luchtballonnen. De tweede vaardigheid die Nintendo liet zien is fuse, fuse laat je wapens en spullen die je in de wereld vind aan elkaar vast maken zodat de duurzaamheid en damage van het wapen omhoog gaat. Spelers kunnen met deze vaardigheid spullen aan pijlen fusen, bijvoorbeeld een raket om de schade te verhogen en ervoor te zorgen dat de pijl in een rechte lijn schiet. De derde vaardigheid die Nintendo liet zien, recall laat objecten terug in de tijd gaan. Dit kunnen spelers  bijvoorbeeld gebruiken op stenen die uit de lucht vallen om ze weer omhoog te laten gaan. Spelers kunnen dan op die steen staan om in de lucht te komen en  tientallen eilanden ontdekken. Recall kun je ook gebruiken op een steen die gegooid wordt door een vijand, zodat ze er zelf mee geraakt worden. Ascend is de vierde vaardigheid, met ascend kun je als je bijvoorbeeld in een grot bent, bovenop de berg komen. Maar als het plafond te hoog is werkt het niet. Ook kun je ascend gebruiken op bepaalde vijanden zodat je bovenop ze komt te staan.

4: Links nieuwste vijanden.  

Nintendo heeft al best veel nieuwe vijanden laten zien zoals de boss-bokoblin, vuur-gleeok, vogels die bokoblins vast hebben, constructs, een zwart/paars gekleurde inkthaai, redeads en nog nieuwe varianten van oude vijanden. Boss-bokoblins zijn grote versies van bokoblins,   het zijn hun leiders. Er is nog niet veel bekend over de vuur-gleeok, maar het lijkt mij logisch dat het een soort wereld minibaas wordt zoals de steen-talussen en hinoxen. De naam van de vogel die bokoblins rondtilt is nog niet bekend, en waarschijnlijk zetten ze die bokoblin bij Link neer als hij gespot is. Constructs zijn robotische zonai vijanden die de eilanden beschermen van indringers, niet alleen van Link. Dat kan je zien aan het begin van de derde trailer waar een construct een Chuchu aanvalt. Er wordt gespeculleerd dat een zwart/paarse haai een Gyorg heet, omdat het op een vijand lijkt uit een vorige Zelda game die zo heette. In de tweede trailer werd heel kort een vijand afgebeeld die heel erg op een redead lijkt. Redeads zijn vijanden die gillen om Link te stunnen en hem vervolgens vastgrijpen of slaan, dat verscheelt per Zelda game. De nieuwe varianten van oude vijanden hebben allemaal hoorns op hun kop, die hoorns kun je aan je wapens fusen als de vijand dood is. Het geeft meer damage aan je wapen afhankelijk van de kleur van de vijand en type, zilveren Lynels zullen dus sterkere hoorns geven dan rode bokoblins. Laats was ook bekend gemaakt dat bokoblins armor kunnen dragen dat eerst gesloopt moet worden voordat je de vijand zelf kunt raken. Het is nog niet zeker of andere vijanden dit ook kunnen hebben.

3: de luchteilanden.

Nintendo heeft in bijna iedere trailer de eilanden in de lucht laten zien. Ik ben zelf erg benieuwd wat er allemaal op de eilanden te ontdekken valt. Wat we ervan weten is dat je een soort kauwgomballenautomaat op de eilanden kan vinden waar je zonai-charges aan moet geven om zonai-bouwonderdelen te krijgen voor voertuigen. In de lucht zijn in sommige gebieden ook stormen te vinden met waarschijnlijk een eiland erin. In de lucht heb je antizwaartekracht platformen waarop je kunt springen. Ook zijn er vliegende waterbubbels waarin je kunt zwemmen.

2: De dungeons, vervanging van shrines en eindbazen.

Nintendo heeft een grote Pyramide laten zien die waarschijnlijk en dungeon is, voor de rest weten we nog niks over de dungeons. Waarschijnlijk gaat het een beetje werken zoals bij oude Zelda-games. In de oude Zelda games had je een aantal dungeons met ieders een eigen thema, bijvoorbeeld een lava of bos dungeon. Maar wat de vervanging van shrines gaat zijn is nog een mysterie. Wat we wel weten is dat iets de shrines vervangt want Link heeft verschillende hoeveelheden hartjes in iedere trailer. En ik hoop ook dat iedere dungeon een eigen unieke baas heeft in het thema van de dungeon. En hopelijk is Ganondorf iets uitdagender dan Ganon uit Breath of the Wild.

1: Het ondergrondse gebied.

Het ondergrondse gebied zit vol mysteries daarom kijk ik er dus het meest naar uit om het te ontdekken. Wat we ervan weten is dat de grotten erg donker kunnen zijn en dat je ze kunt verlichten met plantjes die je aan je pijl fused en tegen een muur aanschiet. Een grot waar we enigszins veel van hebben gezien was onder de Eldin vulkaan. Het is een lava grot waarin Link met een mijnkarretje een construct bevocht. In de achtergrond was ook een groot gebouw te zien dat waarschijnlijk van de zonai is.

Tears of the Kingdom komt 12 mei uit exclusief op de Nintendo Switch

Leuke post? Drop een hartje

Score: 4.5/5 volgens 2 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Review: Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp: ‘Nog één potje dan…’

Wat spelen we dit weekend? 13 en 14 mei