in

Zo maak je een goede Fifa Ultimate Team-start met de Web App


Met de Fifa 20-Web App kunnen spelers alvast beginnen met handelen om zo een goede start te maken met hun Ultimate Team. De verwachting is dat de Web App vandaag nog lanceert. De Campanion App verschijnt meestal een dag na de Web App.

Ultimate Team is al jaren de populairste spelmodus van Fifa en fanatieke spelers staan te popelen om aan de slag te gaan met de modus. Met de Web App kunnen spelers nog geen wedstrijden spelen, maar de markt is wel al volledig te betreden. EA geeft loyale spelers bij de installatie van de app alvast een aantal pakketten, als je geluk hebt sla direct een grote slag, maar die kans is nihil. Wil je toch een goede start maken voordat het spel uit is, moet je goed handelen en hier lees je hoe.

Koop en verkoop populaire spelers op het juiste moment

Vanaf het moment dat de App wordt gelanceerd, krijg je als spelers dagelijks een kleine tegemoetkoming van de ontwikkelaar. Deze beloningen variëren van een kleine coin-beloning, tot gratis pakketten. Je haalt dus sowieso geld op als je de App in de gaten houdt. Nu is het zaak dat je dit geld zo goed mogelijk besteedt. Het is belangrijk om te onthouden dat de markt van FUT aan het begin van elk spel relatief laag ligt. Dit houdt in dat bepaalde spelers voor een klein bedrag verkocht en gekocht worden. Dit komt doordat de vraag naar spelers nog erg laag is, er kan immers nog niet worden gespeeld met deze spelers.

Sommige spelers hebben niet per se een hoge gemiddelde rating, maar spelen in-game enorm fijn. Wanneer het spel uitkomt, worden dit soort spelers enorm populair. De vraag stijgt, maar het aanbod blijft min of meer hetzelfde, het gevolg hiervan is dat dit soort spelers in prijs stijgen. Dit bekent: winst voor de slimme handelaar.

Een goed voorbeeld hiervan is de verkoopprijs van Martial op Fifa 19. In de periode dat het spel nog niet uit was, maar de Web App wel, ging Martial voor een prijs van ongeveer 20k. Wanneer het volledige spel officieel uitkwam, steeg deze prijs al snel naar ruim 50k. De kunst is dus om dit soort spelers vast te houden tot dat het spel uit is. Het is dus belangrijk dat je op zoek gaat naar spelers waarvan je verwacht dat ze in de beginfase van Fifa 20 veel gebruikt gaan worden. Wanneer je op zoek gaat naar dit soort spelers, houd dan rekening met de nationaliteit en de competitie van de spelers. Wijnaldum is bijvoorbeeld 84 en misschien niet per se de meest gewilde middenvelder, maar hij heeft een perfecte lijn met Virgil van Dijk en de boomlange Nederlander is de beste verdediger van Fifa 20. Dit heeft dus weer invloed op de prijs van Wijnaldum.

Verkoopprijs van Martial voor en na de release van de volledige game

Natuurlijk zijn er veel meer spelers met het ‘Martial-effect’, het gaat hier voornamelijk om spelers met een rating van 82 tot 85, die uitblinken in een bepaalde statistiek. Meestal gaat het hier om snelheid maar ook de combinatie van een hoge fysiek en hoge snelheids-rating doet het goed bij de community. Elk spel zijn er weer andere spelers met het Martial-effect, hieronder vind je een lijstje met spelers waarmee winst geboekt kan worden (naar mijn verwachting).

  • Anthony Martial
  • Clément Lenglet
  • Frenkie De Jong
  • Kostas Manolas
  • Leon Goretzka
  • David Alaba
  • Georginio Wijnaldum
  • Julian Brandt
  • Kai Havertz
  • Allan Saint-Maximin
  • Felipe Anderson
  • Kingsley Coman
  • Mathijs de Ligt

Bied heel veel op dezelfde speler

Een andere methode is Mass Bidding. Bij deze methode bied je op zoveel mogelijk op dezelfde spelerskaart. Het idee achter deze methode is dat wanneer de veiling van deze speler afloopt, jij het hoogste bod hebt op de eerste (twee) pagina(s) van deze speler. Natuurlijk wordt jouw bod negen van de tien keer overboden, maar omdat jouw biedingen de hele pagina in beslag nemen, bestaat de kans dat Fifa-spelers niet meer kunnen bieden. Dat betekent dan dat je een kaart voor een spotprijsje kan kopen.

Snipen

Natuurlijk zijn er ook andere manieren om geld te verdienen met de Web App. Je kan proberen om spelers te snipen. Dit houdt in dat je een onredelijk lage prijs intypt bij de maximale buy now-prijs voor een bepaalde speler en de maximale prijs van een speler heel erg hoog zet. Vervolgens blijf je de maximale prijs net iets hoger zetten terwijl je opnieuw zoekt naar de speler op de transferlijst. Het nadeel aan deze methode is dat het erg uitputtend is en vaak niet lukt. Wanneer je er echter wel in slaagt om een speler te snipen is het erg rendabel. Maar zeker op de Web App is dit erg lastig en frustrerend.

Handel op bepaalde tijdstippen

De markt van Fifa is bijna altijd tijdgevoelig. In de nacht is er over het algemeen minder activiteit op de markt, voetbal is immers een stuk populairder in Europa dan in Amerika. In de nacht ligt de markt vaak lager dan overdag. Het beste is dus om spelers in de nacht te kopen en overdag te verkopen.

Een andere factor is de Weekend League. Dit is de populairste FUT-modus en wordt, zoals de naam als verklapt, in het weekend gespeeld. In de Weekend League zijn de beste beloningen te verdienen; daarom spelen enorm veel mensen de Weekend League. De Weekend League is ontzettend lastig en spelers willen daarom een zo goed mogelijk team opstellen voor deze modus. Dit betekent dat de vraag naar goede spelers stijgt vóórdat deze weekendcompetitie begint (en wanneer de vraag stijgt, en het aanbod gelijk blijft, stijgt de prijs). Houd hier dus rekening mee als je een team koopt of verkoopt. Het beste is om spelers zondagavond of maandagochtend te kopen. Wanneer je jouw spelers wil verkopen, kan je dit het beste donderdagavond of vrijdagochtend doen. De eerste Weekend League is meestal pas een week na de release, houd hier ook rekening mee.

Fifa 20 is vanaf 25 september speelbaar voor spelers met een pre-order en verschijnt 27 september voor iedereen op pc, PlayStation 4 en Xbox One

Leuke post? Drop een hartje

Score: 0/5 volgens 0 gamers

Nog geen hartjes. First!

Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

League of Legends heeft elke dag 8 miljoen spelers tegelijk online

Apple Arcade trekt mobiel gamen uit het slop